Retete cu Piper

Piure de conopidă, delicios și sărac în calorii

Piureul de conopidă este un fel de mâncare ușor, untos și cu o consistență fină. Este delicios și sărac în calorii, potrivit mai ales pentru cei care țin dietă.

Sos pesto făcut în casă - rețeta autentică italiană

Sosul pesto este atât de gustos și versatil, încât cu greu găsești un preparat cu care nu se potrivește. Vezi cum se face sosul pesto clasic, din bucusioc proaspăt.

Cartofi gratinați la cuptor cu smântână și cașcaval

Cartofi gratinați la cuptor cu smântână și cașcaval - o rețetă foarte simplă pe care o puteți prepara pentru orice ocazie și orice masă, însoțită sau nu de carne.

Salată grecească de vinete (Melitzanosalata). Cum se prepară și cu ce se servește

Salată grecească de vinete sau Melitzanosalata. Aceasta este cea mai simplă versiune, fără complicații, a rețetei tradiționale de salată de vinete grecească, cu doar trei pași foarte simpli de urmat.

Salată de castraveți cu iaurt. Se face în 5 minute și este delicios de răcoritoare și aromată

Salată de castraveți cu iaurt, de inspirație grecească, cu ceapă roșie marinată, amestecată cu un dressing de iaurt grecesc inspirat din tzatziki. Perfectă pentru mesele de vară.

Guacamole, rețeta care a cucerit planeta. Cum se prepară celebrul sos mexican

Rețeta de guacamole este una foarte simplă și rapidă. Vezi cum se prepară, cu ce se mănâncă și câte calorii are celebrul sos clasic mexican care a ajuns cunoscut în toate bucătăriile lumii.

Sosul Veloute - Ce este și cu ce se mănâncă. Rețeta originală explicată pas cu pas

Sosul Velouté este destul de ușor de preparat cu doar trei ingrediente de bază și mai puțin de 10 minute. Vezi rețeta originală explicată pas cu pas și la ce feluri se mâncare se potrivește.

Sos spaniol - rețeta originală. Cum se prepară, ce gust are și cum poate fi folosit

Sosul spaniol (sosul brun) este un sos bogat, consistent și plin de aromă. Vezi rețeta originală explicată pas cu pas și la ce feluri de mâncare poate fi folosit sosul spaniol.

Sos olandez (hollandaise) - rețeta originală. Cum se prepară, trucuri utile și la ce feluri de mâncare poate fi folosit

Rețeta originală de sos olandez (hollandaise) explicată pas cu pas. Ce este sosul olandez, ce gust are și la ce feluri de mâncare poate fi folosit.

Supă cremă de broccoli, sănătoasă și de dietă

Această versiune a supei de broccoli este una sănătoasă, ce conține doar ingrediente simple și care este gata în mai puțin de 30 de minute! Este perfectă pentru prânz, alături de o felie de pâine sau o puteți servi la cină cu un sandviș. Majoritatea supelor cremă conțin multă smântână sau făină, ceea ce le face bogate în grăsimi și calorii. Pentru această rețetă, vom folosi legumele pentru a o îngroșa, apoi adăugăm puțină smântână și cheddar. Rezultatul final va fi o supă bogată în arome, cremoasă și delicioasă și atât de ușor de făcut!. Dacă doriți un prepat vegan, omiteți laptele și cheddarul și folosiți o smântână vegană. Puteți adăuga, de asemenea, un cartof sau niște buchețe de conopidă, pentru un plus de cremozitate.

Salată de rucola cu parmezan ras si lămâie

O cină formată dintr-un singur fel principal este destul de ușor de preparat. Dar când vine vorba de mese ușoare și sănătose, pline de nutrienți, dar și foarte gustoase, atunci ideile nu mai sunt atât de ușor de găsit.  

Șnițel Strindberg

Șnițelul strindberg sau friptura strindberg, așa cum mai este numită, este o rețetă inspirată din bucătăria germană, delicioasă și foarte ușor de făcut. Se face din carne de porc, cotlet sau mușchi, dar o puteți adapta și pentru alt fel de carne.  Bucata de carne este învelită într-o crustă delicioasă de ou cu muștar, hrean, curry, iar pesmetul din șnițelul clasic lipsește. De aceea se poate considera că este mai degrabă o friptură decât un șnițel clasic. 

Burgeri cu ciuperci

Atunci când te gândești la burgeri, automat te gândești la acea bucată suculentă de carne, rumenită pe grătar și cu aromă de fum. Dar burgerii nu trebuie neapărat să conțină carne, ci pot fi făcuți și în varianta vegetală, cu ciuperci, brânză halloumi sau chiar pește.  Astăzi vă prezentăm o rețetă foarte simplă de burgeri cu ciuperci. Este potrivită și pentru perioadele de post, pentru că puteți renunța la emmentaller și aveți un burger numai cu legume. 

Salată cu ton și avocado

O salată rapidă și sățioasă cu ton și avocado este ideală atunci când vreți să preparați ceva rapid și sănătos. În plus, este o sursă importantă de proteine, grăsimi sănătoase și substanțe nutritive.

Tartă caprese - simplă și rapidă

O tartă sărată este întotdeauna o alegere bună pe post de aperitiv. Atunci când vreți să pregătiți ceva rapid, delicios și potrivit atât pentru o masă în familie, cât și pentru o masă alături de prieteni, această tartă caprese este ideală.  Așa cum îi spune și numele, se face din aceleași ingrediente ca salata caprese, plus aluat foietaj sau aluat pentru tartă. 

Vinete pane de post, la cuptor

Vinetele pot fi incluse într-o mulțime de rețete și feluri de mâncare, care mai de care mai gustoase. Astăzi vă propunem o rețetă simplă, rapidă, economică și de post de vinete pane. În plus, sunt făcute la cuptor, cu foarte puțin ulei, așa că nu trebuie să vă faceți griji pentru siluetă, ca în cazul prăjelilor. Le puteți servi cu salată, cu sosul preferat sau în orice combinație vă place. 

Paste Ratatouille (de post)

Rețetele de paste de tip ”one pot”, adică cele care se prepară într-un singur vas, fără să fie nevoie să fierbeți pastele separat, sunt printre cele mai simple și mai la îndemână. Astăzi vă propunem o rețetă de paste cu legume, de post, potrivită pentru vegetarieni sau pentru acele momente când pur și simplu nu aveți poftă de carne.

Ficăței lionezi

Ficățeii sunt o sursă importantă de proteine și fier și nu trebuie să lipsească din alimentație, într-un regim de viață echilibrat. Fie că alegeți să îi gătiți înăbușiți, la grătar sau la cuptor, există o mulțime de rețete care să îi pună în valoare și să le scoată în evidență gustul și proprietățile.  Astăzi vă propunem o rețetă de ficăței inspirată din bucătăria franceză, cu ceapă și vin alb, rumeniți la cuptor, foarte simplu de făcut. 

Paste alla Gricia

Pastele sunt o alegere delicioasă și sățioasă atunci când vreți să pregătiți o masă rapidă, dar consistentă. O porție de paste vă asigură necesarul de carbohidrați de care aveți nevoie și, în funcție de alte ingrediente cu care le combinați, aveți o masă completă care să vă dea energie pentru câteva ore.  Astăzi vă propunem o rețetă foarte simplă de paste, cu bacon și parmezan. Puteți folosi orice fel de paste, de la spaghetti până la penne, în funcție de ce aveți prin casă și de ce vă place. 

Pilaf cu ciuperci și legume

Pilaful este una dintre cele mai populare mâncăruri cu orez din bucătăria românească. Îl puteți prepara simplu, cu legume, cu ciuperci etc. Este un fel de mâncare economic și potrivit pentru perioarele de post sau pentru cei care urmează un stil de viață vegetarian.  Astăzi vă propunem o rețetă ușoară de pilaf cu ciuperci și legume. Se face ușor și îl puteți servi pe post de garnitură sau ca fel de mâncare în sine. 

Muffins cu ouă și șuncă pentru micul dejun

Brioșele cu ouă, șuncă și legume sunt o idee nemaipomenită pentru micul dejun sau pentru a fi luate la pachet. Sunt delicioase atât calde, cât și reci, și pot fi servite imediat sau luate la pachet la școală sau la birou. 

Creveți Saganaki

Rețeta pe care v-o propunem astăzi vă va transporta, cel puțin din punct de vedete culinar, cu gândul la o vacanță pe malul Mediteranei. O rețetă ușoară de creveți saganaki, așa cum îi prepară grecii, cu sos de roșii și brânză feta. Un fel de mâncare ușor și rapid, potrivit pentru acele momente când aveți poftă de fructe de mare. 

Chifteluțe de pui cu dovlecel

Chifteluțele sunt o idee rapidă și delicioasă de mâncare, atunci când aveți la îndemână carne tocată. Puteți folosi orice fel de carne pentru a le prepara și chiar combina mai multe tipuri de carne cu legume.  Astăzi vă propunem o rețetă de chifteluțe cu pui și dovlecel, pufoase și aerate, delicioase pentru orice masă și potrivite chiar și pentru un platou cu aperitive. 

Pate de ficat de pui făcut în casă

Pateul poate fi un produs de care mulți se feresc, din cauza aditivilor și conservanților. Este greu să găsești în comerț un pateu cu conținut mare de ficat și cu o etichetă cât mai curată, așa că cea mai sigură variantă rămâne cea de pateu făcut în casă. Mai ales dacă vreți să îl introduceți în alimentația copiilor, pateul de pui, porc, vită, rață etc se poate face în casă, foarte simplu, iar avantajul este că știți exact ce ați pus în el.

Ostropel din aripioare de pui

Ostropelul din aripioare de pui este un fel de mâncare tradițional, delicios și care ne aduce aminte de copilărie, de gustul mâncării pe care o preparau bunicile noastre.

Dulceață de ceapă roșie

Dulceața de ceapă roșie este un preparat inspirat din bucătăria franceză, fin și delicios, care poate fi inclus într-o mulțime de combinații alimentare.

Sos Mornay (sos de cașcaval)

Sosul Mornay este un sos foarte cremos, delicios și popular în bucătăria internațională. În mod original, se prepară având ca bază sosul Bechamel, la care se adaugă cașcaval sau brânză Gruyere. Puteți folosi și alt tip de cașcaval sau un amestec de brânzeturi date pe răzătoare, rezultatul va fi oricum delicios. Sosul Mornay se poate servi cu legume, paste, cu pește, fripturi sau ouă. 

Supă cremă de urzici - rețeta e simplă și rapidă

Supă cremă cu urzici proaspete, deliciosă, ușor de făcut si foarte sănătoasă. După ce încercați urzicile o să le gătiți constant.

Cum să faci un risotto PERFECT

Se spune că la preparatele simple sunt cele mai mari șanse să greșești în bucătărie și asta pentru că tindem să nu le acordăm prea mare atenție. Să ne gândim la un banal piure sau o porție de risotto și cât de greu este să obținem acea combinație perfectă de textură și gust.  Astăzi vă propunem o rețetă de risotto ca la mama ei, adică așa cum se prepară el în mod tradițional în bucătăria italiană. Pentru rezultate optime, folosiți ingrediente de calitate. 

Supă cremă de mazăre galbenă

Chiar dacă mazărea verde este cea mai populară, trebuie să știți că și mazărea galbenă este foarte gustoasă, hrănitoare și merită să fie inclusă în alimentație. Spre deosebire de cea verde, mazărea galbenă se găsește mai degrabă în varianta uscată decât proapătă și nu trebuie să o confundăm cu lintea. Este ceva mai mare ca dimensiune și mai deschisă la culoare decât lintea. Astăzi vă propunem o rețetă de supă cremă de mazăre galbenă, ușoară și sănătoasă, pe care o puteți savura cu bacon prăjit sau simplă. 

Aripioare de pui în stil marocan, cu sos de iaurt

Aripioarele de pui pot fi gătite într-o mulțime de feluri și sunt delicioase oricum, datorită cantității mari de grăsime pe care o conțin. Este drept că nu sunt tocmai prietenoase cu silueta, dar, dacă le combinăm cu salată sau cu un sos ușor, pot fi savurate fără probleme.  Astăzi vă propunem o rețetă simplă de aripioare în stil marocan, condimentate și rumenite la cuptor. Le puteți face și pe grătar și, de asemenea, puteți renunța la anumite condimente dacă nu vă plac. 

Salată de legume coapte

Dacă legumele proaspete pot avea un gust fad, atunci când sunt coapte, legumele eliberează o cantitate mare de zahăr și capătă cu totul altă savoare. De aceea, o salată de legume coapte sau o supă cremă de legume poate fi o alegere delicioasă și sănătoasă pentru o masă rapidă. Astăzi vă propunem o rețetă de salată de legume coapte, ușoară și rapidă. Puteți folosi orice fel de legume vă plac sau aveți prin frigider, doar să țineți cont cât de repede se gătesc. 

Mâncare de varză cu ciuperci

Dacă nu ați încercat niciodată combinația de varză cu ciuperci, trebuie să preparați această mâncare simplă, rapidă și de post măcar o dată. Se poate face cu varză proaspătă sau varză murată, dar trebuie să aveți în vedere că cea murată poate fi prea acră și trebuie să stea în apă rece o perioadă. De asemenea, puteți folosi orice fel de ciuperci vă plac pentru această rețetă. 

Salată taco cu pește și dressing de avocado

Salatele sunt întotdeauna alegeri ușoare, sănătoase și rapide pentru a prepara o cină sau un prânz delicios. Sunt hrănitoare, puteți combina orice ingrediente vă plac și se pot adapta la toate gusturile. O salată poate fi săracă în calorii sau, dimpotrivă, sățioasă, așa că nu se consumă doar când sunteți la dietă.  Astăzi vă propunem o rețetă de salată taco, cu pește și dressing de avocado, perfectă atunci când vreți să preparați ceva raid sau când v-a rămas pește gătit de la masa precedentă și vreți să-l savurați în alt mod. 

Shaorma sănătoasă cu ton și avocado

Atunci când te gândești la shaorma, te gândești la o combinație nesănătoasă de carne, cartofi și sosuri grele. Dar ce ați spune dacă v-am propune o variantă sănătoasă de shaorma, cu ton și avocado? Combinate cu morcov proaspăt și frunze de salată.

Spaghetti cu bacon, ciuperci și sos de vin roșu

O porție de paste este întotdeauna o alegere delicioasă și consistentă pentru a prepara o masă rapidă. Sursă de carbohidrați, pastele vă asigură energia de care aveți nevoie până la masa următoare, sunt foarte versatile și pot fi combinate cu orice fel de sos, legume sau carne. Gândiți-vă numai câte feluri de paste există și câte rețete se pot face: cu sos alb sau roșu, cu sau fără carne, cu fructe de mare, cu legume, simple etc. Astăzi vă propunem o rețetă delicioasă de spaghetti cu bacon, ciuperci și sos de vin roșu. Se face ușor și este potrivită pentru o cină în familie, mai ales că este gata repede, iar copiii o vor adora. 

Cartofi "prăjiți" la cuptor - crocanți și aromați

Aproape că nu există cineva care să poată refuza o porție de cartofi prăjiți. Fie că îi servim simpli sau pe post de garnitură, cartofii prăjiți sunt unul dintre cele mai populare feluri de mâncare, mai ales că se prepară ușor și sunt ieftini. Singurul lor defect este că îngrașă și sunt nesănătoși, mai ales dacă îi prăjim în baie de ulei. De aceea, astăzi vă propunem o rețetă de cartofi prăjiți la cuptor, crocanți și rumeniți, cu foarte puțin ulei. Sunt o alegere ideală, mai ales pentru copii și mesele lor, pentru a transforma un preparat nesănătos într-unul inofensiv. 

Porc Florentine - ruladă de porc în aluat foietaj

Mușchiul de porc este o carne foarte ofertantă, din punct de vedere al felurilor în care o puteți găti. De la o banală friptură la grătar, șnițel, friptură cu diverse sosuri și până la preparate mai complexe cum ar fi o ruladă. Rețeta pe care v-o propunem astăzi este una delicioasă de ruladă cu mușchi de porc, spanac și brânză, rumenită la cuptor. Seamănă cu rețeta de vită Wellington, doar că este preparată cu carne de porc și nu este la fel de pretențioasă. 

Somon în crustă de semințe

Somon la cuptor în crustă de semințe cu semințe de susan alb și negru, semințe de in, semințe de floarea soarelui, semințe de mac și semințe de fenel.

Păstăi de fasole verde pane

Atunci când vreți o alternativă mai sănătoasă pentru cartofii prăjiți, păstăile de fasole verde pane sunt o alegere delicioasă. Folosiți fasole verde fideluță, păstăi întregi, proaspete sau congelate și, într-o jumătate de oră, veți obține o gustare sau o garnitură delicioasă, depinde cum vreți să le savurați. Puteți alege să le rumeniți în cuptor, dacă vreți varianta mai light, sau să le prăjiți în baie de ulei.

Piept de pui caprese

Fiecare bucătărie internațională are numeroase feluri de a prepara și servi carnea, fie ea de pui, vită sau porc. Rețeta pe care v-o propunem astăzi este inspirată din bucătăria italiană și este o modalitate simplă și delicioasă de a găti pieptul de pui.  Puiul caprese nu este altceva decât piept de pui cu mozzarella, roșii și busuioc, aceleași ingrediente pe care le regăsim și în salata caprese.

Taramosalata - salată de icre în stil grecesc

Aproape că nu există aperitiv grecesc fără salată de icre proaspătă. Iar rețeta pe care v-o propunem astăzi nu este altceva decât o salată de icre în stil grecesc, cu ulei de măsline și zeamă de lămâie din belșug. Puteți folosi orice fel de icre aveți la îndemână: cod, crap, știucă etc.

Frittata - omletă italienească pufoasă

Există atât de multe feluri de a face omletă, încât oricine are o rețetă preferată. Simplă sau cu legume, pufoasă sau crocantă, cu sau fără brânzeturi - fiecare bucătărie internațională are o rețetă consacrată de omletă. Astăzi vă prezentăm varianta cea mai populară în Italia, o omletă pufoasă, al cărei ingredient-cheie este smântâna lichidă. Puteți prepara varianta simplă sau puteți adăuga legume proaspete, bacon, cașcaval, orice vă place. Imaginația este limita.

Pui Tikka Masala cu orez

Atunci când vine vorba despre rețete exotice cu carne de pui, Tikka Masala este un fel de mâncare pe care nu trebuie să îl ratați. O combinație de carne de pui, sos cremos și condimente parfumate, servit cu orez fiert, simplu, pentru un gust echilibrat.  Ingredientul-cheie din această rețetă este garam masala, un condiment destul de rar întâlnit, dar care dă farmec mâncării.

Paste cu sos de avocado

Pastele sunt un ingredient foarte versatil și la îndemână, atunci când vă doriți să preparați o masă rapidă și delicioasă. Orice fel de paste ați alege, le puteți prepara în orice combinație, cu sau fără carne, cu pește, cu diverse sosuri, rețete vegetariene sau de post, potrivite pentru toate gusturile.  Rețeta pe care v-o propunem astăzi este una foarte simplă și de efect: paste cu sos cremos de avocado și busuioc, simplu de făcut și delicioase. 

Pulpe de pui cu smântână și ciuperci

Nimic nu se compară cu un sos cremos și delicios de ciuperci cu smântână. O combinație de arome și texturi potrivită pentru aproape orice fel de carne, de la cea de pui până la vită și porc. Astăzi vă propunem o rețetă de pulpe de pui cu smântână și ciuperci, potrivită pentru o cină în familie sau un prânz delicios. Puteți servi preparatul simplu sau cu mămăligă, sau orice altă garnitură vă place. 

Ciorbă de cartofi cu afumătură și tarhon

Dacă mergeți într-un restaurant din zona Ardealului, este imposibil să nu găsiți în meniu ciorba de cartofi cu afumătură și tarhon. Este una dintre cele mai populare ciorbe din bucătăria ardelenească, se poate face cu sau fără smântână, iar ingredientul secret care îi dă aromă este tarhonul. Puteți folosi orice fel de carne afumată, de la costiță până la cârnați. 

Salată bavareză cu cartofi și ouă

Salata bavareză este o combinație delicioasă de cartofi, ouă fierte și maioneză. Se face ușor, dar nu este o combinație ușoară și pentru digestie sau pentru siluetă. Salata bavareză are destul de multe calorii, așa că trebuie consumată cu moderație. Dacă vreți să preparați o variantă mai light a ei, puteți înlocui maioneza clasică cu o maioneză light sau chiar cu un iaurt slab în grăsimi. 

Șnițel de pui în crustă de semințe

Dacă v-ați plictisit de șnițelul de pui clasic, în crustă de pesmet, astăzi vă propunem o rețetă puțin altfel. Șnițel de pui în crustă de semințe, crocantă, delicioasă și foarte aspectuoasă. Puteți folosi orice semințe vă plac sau chiar un mix de semințe pe care în găsiți în magazine, gata preparat.