Mâncăruri de post

Salată boeuf fără carne și castraveți

Salată boeuf fără carne și castraveți se pregătește la fel de ușor ca varianta clasică și este la fel de delicioasă.

Salată boeuf cu ciuperci

Puteți încerca o rețetă unică de salată boeuf cu ciuperci dacă vreți să vă impresionați invitații la mesele festive sau pur și simplu aveți chef să experimentați ceva nou.

Sarmale cu fasole boabe. Rețetă de post, simplă și delicioasă

Rețeta de sarmale cu fasole boabe este o rețetă de post,  simplă și se poate spune, chiar ieftină și delicioasă.

Sarmale de post cu ciuperci, nuci şi stafide

Sarmalele cu ciuperci, nuci și stafide sunt destul de căutate în post și trebuie să știți că puteți adapta rețeta pentru toate gusturile.

Sarmale de post cu ciuperci și orez, în frunze de varză murată

Sarmalele de post cu ciuperci și orez, în frunze de varză murată, se pregătesc foarte ușor, sunt delicioase, hrănitoare și sățioase.

Sarmale de post în foi de viță cu ciuperci și orez

Sarmale de post în foi de viță cu ciuperci și orez, aromate, sănătoase și, mai ales, de post. Le puteți face pe aragaz, dar sunt mai gustoase la cuptor.

Sarmale de post moldovenești

Sarmale de post moldovenești sunt deosebit de gustoase deși nu conțin carne. Spre deosebire de alte zone ale țării, sarmalele se fac mici, cat o nucă, frunzele de varză fiind de maxim 10-15 cm.

Sarmale de post cu soia

O altă variantă de sarmale de post este cea în care se folosește soia.  Aceste sarmale de post cu soia pot fi servite atât calde cât și reci, cu mămăliguță și ardei iute.

Sarmale de post cu orez și varză murată

Sarmale de post delicioase, cu orez și varză murată. Acest preparat este și sănătos, nu doar gustos. 

Mâncare de linte, de post. Rețeta este hrănitoare și plină de proteine

O mâncare de linte de post, fără gluten și cu 14 grame de proteine pe porție! Este perfectă pentru serile aglomerate din timpul săptămânii sau atunci când doriți o masă reconfortantă.

Ciulama de ciuperci, de post. O mâncare consistentă, gata în mai puțin de 30 de minute

Ciulamaua de ciuperci de post este o mâncare consistentă, potrivită pentru întreaga familie, este ușoară și se face în mai puțin de 30 de minute.

Sarmale de post mănăstirești ca la mănătirea Prislop

Sarmalele de post mănăstirești, ca la mănăstirea Prislop, sunt ușor de făcut și se numără printre cele mai gustoase preparate tradiționale românești.

Paste de post cu ciuperci, gata în mai puțin de 20 de minute

Pastele de post cu ciuperci sunt o masă simplă și rapidă gata în mai puțin de 20 de minute.

Paste de post cu sos alb

Pastele de post cu sos alb sunt delicioase și ușor de preparat. Sunt perfecte pentru a fi servite în perioada postului, dar și de cei care urmează o alimentație vegană.

Conopidă prăjită. Rețeta delicioasă de nuggets de conopidă

O porție de conopidă prăjită este perfectă pentru zilele de post, precum și pentru persoanele vegetariene care au poftă de un răsfăț culinar.

Iahnie de fasole de post

Iahnia de fasole de post este un fel de mâncare gustos și hrănitor și se pregătește adesea în țară, când nu se mănâncă de dulce.

Tocăniță de cartofi în stil grecesc

Această tocaniță de cartofi în stil grecesc poate fi foarte rapidă și simplu de făcut, și în același timp este plină de savoare și este și super versatilă.

Salată orientală de post - rețeta simplă și rapidă

Salata orientală de post este un deliciu ce se pregătește extrem de ușor, din doar câteva ingrediente, în aproximativ o jumătate de oră.

Mâncare ungurească de cartofi cu ardei

Mâncarea ungurească de cartofi cu ardei este o rețetă de post, nu doar gustoasă și sățioasă, ci și foarte ușor de preparat, din ingrediente ieftine.

Mâncare de spanac cu năut. Rețeta de post, extrem de delicioasă!

Această mâncare de spanac cu năut transformă spanacul congelat într-o masă cu arome și ingrediente simple, dar puternice.

Dovlecei pane de post, la cuptor sau prăjiți în tigaie

Dovleceii pane de post sunt o gustare sau o garnitură delicioasă. Copți în cuptor sau prăjiți în tigaie se prepară în foarte puțin timp și sunt plini de savoare.

Tocăniță de ciuperci cu cartofi. Rețeta de post, consistentă și delicioasă

Făcută cu ciuperci delicioase și cu cartofi gătiți într-un sos savuros, această rețetă de tocăniță de ciuperci cu cartofi este ideală pentru zilele de post sau când nu vreți să mâncați carne.

Mâncare de conopidă. Rețeta simplă de post

Această mâncare de conopidă este rapidă și ușor de făcut, este vegană / de post și folosește doar ingrediente simple.

Conopidă gratinată de post

Aveți o conopidă pe care nu ați folosit-o încă? Această rețetă de conopidă gratinată de post este soluția pentru a o consuma!

Fasole bătută ardelenească

Fasolea bătută ardelenească ar fi cea mai gustoasă dintre toate variantele de fasole bătută. Rețeta este cât se poate de simplă.

Tocaniță de ghebe, aromată, consistentă și delicioasă

Rețeta de tocană de ghebe, delicioasă, consistentă și vegetariană. Vezi ingredientele și modul de preparare.

Mâncare de cartofi și castraveți murați

Mâncarea de cartofi și castraveți murați se pregătește extrem de ușor și este perfectă atunci când îți dorești o masă rapidă. Vezi ingredientele și modul de preparare.

Fasole batută cu ceapă și usturoi

Fasolea bătută cu ceapă și usturoi este un preparat autentic, gustos și sățios, perfect pentru perioadele de post, ca și pentru orice perioadă a anului.

Fasole bătută moldovenească

Rețeta de fasole bătută moldovenească este un preparat sățios, ce se află în topul preferințelor multor români, în special atunci când este servit cu murături de casă.

Turtă de mălai. Rețeta țărănească de pâine cu mălai

Turta de mălai sau pâinea cu mălai este o rețetă tradițională românească. Pentru cine știe să facă mămăligă sau pâine, este floare la ureche să prepare turta de mălai.

Supă cremă de linte roșie

Supă cremă de linte roșie este una dintre cele mai ușoare rețete de supă!  Este super sănătoasă, bogată în proteine ​​și potrivită mai ales pentru prânz sau pentru o cină ușoară!

Vinete pane de post, la cuptor

Vinetele pot fi incluse într-o mulțime de rețete și feluri de mâncare, care mai de care mai gustoase. Astăzi vă propunem o rețetă simplă, rapidă, economică și de post de vinete pane. În plus, sunt făcute la cuptor, cu foarte puțin ulei, așa că nu trebuie să vă faceți griji pentru siluetă, ca în cazul prăjelilor. Le puteți servi cu salată, cu sosul preferat sau în orice combinație vă place. 

Pilaf cu ciuperci și legume

Pilaful este una dintre cele mai populare mâncăruri cu orez din bucătăria românească. Îl puteți prepara simplu, cu legume, cu ciuperci etc. Este un fel de mâncare economic și potrivit pentru perioarele de post sau pentru cei care urmează un stil de viață vegetarian.  Astăzi vă propunem o rețetă ușoară de pilaf cu ciuperci și legume. Se face ușor și îl puteți servi pe post de garnitură sau ca fel de mâncare în sine. 

Unt de fistic

Unturile vegetale sunt delicioase și nemaipomenite pentru sănătate, atunci când sunt incluse în alimentație. Să ne gândim numai la untul de cocos, untul de cacao sau untul de arahide. Astăzi vă propunem o alternativă la clasicul unt de arahide. De data aceasta este vorba despre un unt de fistic, delicios, aromat și ușor de preparat. Este adevărat că fisticul are un preț mai piperat, dar merită să încercați această rețetă.  Untul de fistic poate fi savurat cu pâine prăjită, cu biscuiți, croissante sau în orice combinație vă place. 

Salată de legume coapte

Dacă legumele proaspete pot avea un gust fad, atunci când sunt coapte, legumele eliberează o cantitate mare de zahăr și capătă cu totul altă savoare. De aceea, o salată de legume coapte sau o supă cremă de legume poate fi o alegere delicioasă și sănătoasă pentru o masă rapidă. Astăzi vă propunem o rețetă de salată de legume coapte, ușoară și rapidă. Puteți folosi orice fel de legume vă plac sau aveți prin frigider, doar să țineți cont cât de repede se gătesc. 

Mâncare de varză cu ciuperci

Dacă nu ați încercat niciodată combinația de varză cu ciuperci, trebuie să preparați această mâncare simplă, rapidă și de post măcar o dată. Se poate face cu varză proaspătă sau varză murată, dar trebuie să aveți în vedere că cea murată poate fi prea acră și trebuie să stea în apă rece o perioadă. De asemenea, puteți folosi orice fel de ciuperci vă plac pentru această rețetă. 

Tocăniță de dovlecei simplă și rapidă

Tocănițele, aceste mâncăruri tradiționale, ieftine și ușor de preparat, sunt întotdeauna o alegere sănătoasă pentru un prânz sau o cină acasă. Puteți face tocăniță din (aproape) orice legumă sau combinații de legume, cu sau fără carne, în funcție de gustul și preferințele fiecăruia. Astăzi vă propunem o tocăniță de dovlecei, dar puteți folosi și zucchini.

Cartofi mov la cuptor, cu usturoi și pătrunjel

Cartofii mov sunt nu numai arătoși în farfurie, ci și plini de substanțe nutritive și potriviți pentru a fi incluși în alimentație, mai ales în meniul copiilor.

Chifteluțe indiene de ceapă

Chifteluțele indiene de ceapă, sau onion bhaji, sunt un aperitiv foarte simplu, delicios și de efect. Se fac foarte ușor și rapid, sunt de post și pot fi o alegere delicioasă pentru vegetarieni. O combinație savuroasă de ceapă cu panadă, prăjită în ulei, potrivită pentru orice masă și în orice combinație. Cu salată, cu sos, sau pur și simplu ca atare, sub formă de gustare. 

Tocană marocană de vinete

Tocănițele de legume sunt o alegere delicioasă pentru o masă sănătoasă și rapidă, preparată în casă. Fie că sunt rețete autentice sau inspirate din alte bucătării, tocănițele se pot servi ca atare sau le puteți alătura o carne.  Astăzi vă propuem o rețetă inspirată din bucătăria marocană, cu vinete și năut, delicioasă, sănătoasă și foarte ușor de făcut. 

Salată de boeuf de post

Atunci când ne gândim la salata de boeuf, ne gândim automat la o masă festivă, de sărbătoare. Dar salata de boeuf poate fi preparată în orice moment și pentru orice ocazie, chiar și în perioada postului. Pentru varianta de post, vom înlocui carnea cu ciupercile și vom folosi maioneză vegetală.  Maioneza de post o puteți găsi în orice supermarket, gata preparată, sau o puteți face acasă, din ulei de măsline și lapte de soia. Găsiți AICI o rețetă rapidă de maioneză vegetală.

Pate fals (de post)

Atunci când te gândești la pateu, primul lucru care își vine în minte este pateul clasic, de ficat. Dar acesta nu poate fi consumat în perioada postului, așa că trebuie să găsim alternative pentru toate gusturile.  Pateurile vegetale sunt o alegere nemaipomenită dacă le preparați acasă și nu optați pentru cele din comerț. O astfel de rețetă de pate ”fals”, adică de post, vă propunem și noi astăzi. 

Mâncare de cartofi cu varză

Mâncărurile de legume, simple, sunt excelente în perioada postului, dar și pentru vegetarieni. Atunci când nu mai știți ce să gătiți, puteți opta pentru o mâncărică de legume, cu ce aveți prin frigider.  Rețeta pe care v-o propunem astăzi este una simplă și ieftină: tocăniță de cartofi cu varză. Se face ușor, iar dacă nu țineți post se potrivește perfect alături de o porție de cârnați sau carne afumată. 

Pate de ciuperci și caju (de post)

În perioada postului, pateul vegetal este o alegere delicioasă și sănătoasă, cu condiția să nu fie din cel din comerț. Pateul vegetal făcut în casă este sănătos și hrănitor și poate fi făcut din orice legume sau combinație de legume vă place.  Astăzi vă propunem o rețetă foarte simplă, sănătoasă și delicioasă de pate de ciuperci și caju, cremos, care poate fi păstrat mai multe zile la frigider. 

Hummus cu sfeclă coaptă (de post)

Hummusul, un preparat oriental, foarte simplu de făcut și sănătos, este o alegere extrem de nutritivă în perioada postului mai ales. Pasta clasică de năut o puteți combina cu diverse legume și arome, pentru a obține un preparat cu o savoare complet nouă și un aspect delicios.  Astăzi vă propunem o rețetă delicioasă de hummus cu sfeclă coaptă, cu o culoare foarte apetisantă și un gust pe măsură. Îl puteți face și cu sfeclă fiartă, dacă nu aveți coaptă, vă asigurăm că nu vă va dezamăgi. 

Rosti de cartofi - de post

Rețetele cu cartofi sunt foarte versatile, delicioase și bine-venite cu orice ocazie și la orice masă. Fie că le consumăm pe post de garnitură sau ca fel de mâncare în sine, de dulce sau de post, un lucru e sigur: nu ai cum să te saturi vreodată de cartofi. Rețeta pe care v-o propunem astăzi este una dintre cele mai simple și la îndemână. Aveți nevoie doar de cartofi, condimente și puțin ulei și, în cel mai scurt timp, veți obține un preparat delicios și simplu. 

Supă marocană de linte cu cartof dulce

Atunci când v-ați săturat de supele și ciorbele clasice din bucătăria românească, vă puteți inspira oricând din bucătăriile internaționale, unde găsiți o mulțime de rețete delicioase de supe și ciorbe, cu sau fără carne.  Supa pe care v-o propunem astăzi este una de origine marocană, aromată, condimentată și parfumată. Este o sursă excelentă de proteine și substanțe nutritive, datorită lintei și cartofului dulce. De asemenea, este o alegere excelentă pentru prânz și pentru vegetarieni sau cei care țin post. 

Salată rapidă de ciuperci

Ciupercile sunt o sursă excelentă de proteine vegetale și nu trebuie să lipsească din alimentație, mai ales dacă sunteți vegetarieni sau țineți post. Există o mulțime de rețete cu ciuperci, care mai de care mai delicioase. Dar ciupercile sunt bune și în stare crudă, integrate în salată, fără să fie preparate termic. Astăzi vă prezentăm o salata super simplă și rapidă cu ciuperci. Secretul constă în faptul că dressingul le va înmuia și vor deveni fragede, fără să aibă acea textură neprietenoasă atunci când le mâncați. 

Briam - mâncare grecească de legume (de post)

O tocăniță sau o mâncare de legume este oricând o alegere delicioasă și sănătoasă, fie că sunteți vegetarieni, țineți post sau pur și simplu vreți ceva fără carne. Există o mulțime de rețete pe bază de legume, delicioase și rapide. De la o banală tocăniță de cartofi, până la preparate mai elaborate.  Astăzi vă propunem o mâncare de legume inspirată din bucătăria grecească. Se face la cuptor, extrem de simplu, și este foarte potrivită și pentru perioada postului. Puteți adăuga orice alte legume vă plac, cum ar fi ardei, broccoli sau ciuperci.