Prăjituri fără zahăr

Budincă de chia cu lapte de cocos

Semințele de chia reprezintă o sursă excelentă de calciu, potasiu, magneziu și fier. Este destul de ușor să le introducem în alimetație, mai ales în deserturi, fie că alegem să le preparăm termic sau nu. Rețeta de desert pe care v-o propunem astăzi este o budincă cu chia și lapte de cocos foarte ușor de făcut. Nu conține zahăr, ci doar sirop de arțar, care poate fi înlocuit cu un îndulcitor natural, care nu îngrașă, dacă țineți dietă. 

Mousse de ricotta cu mascarpone și frișcă

Deserturile simple și rapide, eventual fără coacere, sunt ideale atunci când aveți poftă de ceva dulce sau vreți să pregătiți ceva dulce rapid pentru musafiri. Și, cu cât sunt mai răcoritoare și se fac din ingrediente mai puține, cu atât sunt mai potrivite pentru orice ocazie. Astăzi vă propunem o cremă super simplă, din mascarpone, ricotta și frișcă, o spumă pe bază de brânzeturi, așadar. Decorată cu nuci caramelizate, crocante și aromate. Puteți înlocui siropul de arțar cu zahăr, pe care să îl caramelizați ușor. 

Bomboane de ciocolată și unt de arahide (fără zahăr)

Atunci când ți se face poftă de un desert, dar ești la dietă și nu vrei să te abați, aceste bomboane cu ciocolată și unt de arahide sunt excelente. Nu conțin zahăr, nici gluten, se fac în 10 minute, sunt o sursă excelentă de energie și proteine și nu vă vor face să vă simțiți vinovați după ce le savurați. Pentru a imita cât mai mult cantitatea de carbohidrați din ele, puteți folosi ciocolată amăruie, cu 80% cacao, care nu conține zahăr. 

Cremă catalană cu zahăr caramelizat

Crema spaniolă, sau crema catalană, așa cum mai este numită, este un desert foarte simplu de făcut și de efect. Ca gust și mod de preparare seamănă destul de mult cu crema de zahăr ars, pe care toată lumea o cunoaște, și cu creme brulee.  Crema catalană este un desert foarte de efect și rapid atunci când aveți musafiri. O puteți prepara de seara și pune în recipiente mici și păstra la frigider peste noapte. Va fi nemaipomenită a doua zi, rece, cu puțin zahăr caramelizat deasupra sau un sirop de caramel. 

Cremă de ciocolată cu năut (Chocolate Hummus)

Atunci când te gândești la năut, automat îți vine în minte o porție delicioasă de hummus cu condimente sau, în orice caz, o mâncare sărată. Dar, năutul poate fi, la fel de bine, o bază pentru un desert delicios, cremos și cu gust de ciocolată.  Năutul poate fi folosit ca bază pentru o cremă de ciocolată vegană, simplu de făcut, dar foarte gustoasă și consistentă. Gustul neutru al năutului fiert și consistența îl fac perfect ca bază pentru acest desert și nu numai.

Brioșe cu banane și semințe de chia (fără zahăr)

Dacă nu știi ce să mai pregătești pentru micul dejun, aceste brioșe te vor scoate din încurcătură. Sunt simplu de făcut, sunt sățioase și sănătoase în același timp și nu conțin zahăr.  Brioșele de banane cu semințe de chia sunt un fel de banana bread reinterpretată și pusă în forme de brioșă. Combinația de arome (cocos, scorțișoară, banane, sirop de arțar) nu are cum să te lase indiferent și sunt ideale atât ca gustare, cât și ca mic dejun sau desert. Pot fi servite simple, cu iaurt, cu fructe, cu unt de arahide sau cu cremă de ciocolată și se păstrează foarte bine, în pungi de hârtie, ferite de umezeală, până la câteva zile. Ca să nu mai spunem cât de repede se fac și cât de gustoase sunt!