Cum să slăbești dacă nu ai chef să ții dietă
  • Înveți să mănânci fără numărat calorii sau cântărit mâncare
  • Rezultate vizibile rapid, încă din primele zile
  • Tehnici de mindfulness pentru a combate mâncatul emoțional
  • Rutine zilnice simple pentru un metabolism accelerat
  • Șansa de a slăbi kg bune până la Paște

Taratele sunt stratul exterior al bobului de orez si adesea sunt indepartate in timpul procesarii si folosite ca hrana pentru animale - dar un nou studiu spune ca sunt intr-adevar nutritive.

De fapt, potrivit unui studiu american, ar putea fi urmatorul super-aliment. Cercetatorii de la Universitatea de Stat din Colorado au descoperit ca taratele de orez sunt deosebit de bogate in vitaminele B, cum ar fi tiamina, niacinul si B6, care joacă un rol vital în producția de energie, sănătatea cardiovasculara si tratarea depresiei.

"O singura portie de tarate de orez - 28 de grame - ofera mai mult de jumatate din necesarul zilnic de vitamine importante, cum ar fi tiamina, niacinul si vitamina B6", a declarat autorul studiului, profesorul Elizabeth Ryan. "In mod traditional, taratele de orez sunt considerate a fi o sursa de fibre ieftina. Nu au fost folosite prea mult in sanatatea umana si nutritie, deoarece sunt considerate o hrana pentru animale, insa valoarea lor nutritiva ridicata justifica o mai mare atentie".

Cercetarile sugereaza de asemenea ca anumiti compusi gasiti in taratele de orez au proprietati antiinflamatorii, antimicrobiene si antihipertensive.

Deci, cum poti incorpora taratele de orez in dieta zilnica?
In timp ce unele companii mici vand deja tarate de orez ca o alternativa la cele de grau sau de ovaz, cercetatorii sugereaza ca ar putea fi un aliment sanatos adaugat in cereale, paine sau prajituri si smoothie-uri.