Cum să slăbești dacă nu ai chef să ții dietă
  • Înveți să mănânci fără numărat calorii sau cântărit mâncare
  • Rezultate vizibile rapid, încă din primele zile
  • Tehnici de mindfulness pentru a combate mâncatul emoțional
  • Rutine zilnice simple pentru un metabolism accelerat
  • Șansa de a slăbi kg bune până la Paște

Ai impresia ca nimic nu poate lua locul unui burger suculent, perfect gatit? Incearca o farfurie de lacuste prajite. Bine, nu vor fi exact acelasi lucru - si poate fi destul de greu numai sa te gandesti la asta.

Dar expertii spun ca, din punct de vedere nutritional, ele sunt un bun inlocuitor pentru carnea de vita si pot constitui o sursa importanta de hrana pentru viitor.

Ideea de a consuma insecte nu este noua. De mult timp au fost incluse in dieta traditionala a culturilor din intreaga lume si un raport din 2013 al Organizatiei Natiunilor Unite pentru Alimentatie si Agricultura a aratat ca peste 1.900 de specii de insecte au fost documentate ca surse de hrana la nivel global.

Nu toti sunt atat de dornici de a consuma insecte, dar totusi acestea s-au strecurat in unele preparate alimentare occidentale in ultimii ani.

Faina de greiere, de exemplu, a devenit un ingredient popular in dieta Paleo.

Insectele au fost, de asemenea, privite ca o alternativa la consumul de carne si peste, in special pe masura ce populatia globala creste.

Procesul de crestere si transport al animalelor ca surse de hrana - indiferent daca sunt bovine, carne de porc, pui sau peste de crescatorie - produce gaze cu efect de sera, foloseste apa si alte resurse si contribuie la poluare.

Exista cu siguranta mai multe insecte pe Pamant decat exista pesti in mare sau animale pe uscat. Si este bine cunoscut ca insectele sunt bogate in proteine, dar pana acum utilizarea lor ca sursa buna de nutrienti a fost necunoscuta.

Astfel, cercetatorii de la Kings College din Londra si Universitatea Ningbo din China si-au propus sa masoare continutul de nutrienti al diferitelor insecte, sa vada daca ar putea constitui intr-adevar la o masa echilibrata, cum ar fi carnea de vita.

Autorii studiului s-au preocupat in mod deosebit de concentratia de fier din insecte, deoarece fierul este un nutrient important care lipseste adesea in dietele vegetariene.

Absorbtia insuficienta de fier din alimente sau suplimente poate duce la anemie, probleme cognitive, imunitate slabita, complicatii la sarcina si alte probleme de sanatate.

Insectele au nivele diferite de nutrienti. Greierii, de exemplu, au cele mai ridicate niveluri de fier, calciu si mangan. Si, de fapt, solubilitatea la fier (o caracteristica ce permite unui mineral sa fie preluat si utilizat de organism) a fost semnificativ mai mare in probele de insecte decat in ​​carnea de vita.

Lacustele, greierii si viermii de matase au avut, de asemenea, concentratii mai mari de calciu, cupru, zinc si magneziu in comparatie cu sfecla.