Incearcă o rețetă dietetică de maioneză, cu puține calorii, care se prepară făra ulei în doar 15 minute.

Maioneză dietetică, fără ulei. Rețeta rapidă și cu puține calorii

Maioneza este unul dintre alimentele atât de gustoase, încât dau dependență. Însă, acest sos delicios este și unul dintre alimentele cele mai bogate în calorii, astfel că nu este recomandat consumul lui pentru persoanele care își propun să scadă în greutate. Din fericire, există și o alternativă dietetică, ce se pregătește fără ulei, în cel mult 20 de minute.

În mod obișnuit, maioneza se pregătește din gălbenuș de ou și ulei. Însă, din această rețetă rezultă un preparat cu multe grăsimi și calorii. Pentru o alternativă dietetică, uleiul poate fi înlocuit cu iaurt.

Catifelată și cu un gust bogat, maioneza, clasică sau dietetică, este un ingredient de bază pentru fel și fel de salate, dar și diverse alte sosuri, sau poate fi servită lângă cartofi prăjiți ori diverse tipuri de carne, gătite la tigaie, cuptor sau chiar la grătar ori în sendvișuri.

Această rețetă de maioneză dietetică este potrivită pentru persoanele care nu doresc să consume ou crud în niciun preparat, din cauza riscului de îmbolnăvire cu salmonella, precum și pentru persoanele cu intoleranță la gluten.

Rețeta de maioneză dietetică, fără ulei

Preparare 15 minute
Timp total 15 minute

Ingrediente

  • Un gălbenuș de ou fiert
  • 200 de grame de iaurt, de preferat iaurt grecesc
  • O linguriță de muștar
  • O linguriță de suc de lămâie
  • Sare, după gust

Mod de preparare

Modul de preparare este extrem de simplu. Mai întâi, puneți un ou la fiert ca să obțineți un gălbenuș tare. Tăiați oul pe jumătate, scoateți gălbenușul cu o lingură și puneți-l într-un castron sau într-un bol încăpător.

Cu ajutorul unui mixer, amestecați gălbenușul cu foarte puțină sare și cu muștarul. Când amestecul devine omogen, adăugați iaurtul grecesc, puțin câte puțin, mixând în continuare. În cele din urmă, adăugați suc de lămâie. Acoperiți vasul și dați-l la frigider.

Atenție!

Puteți face o cantitate mai mare de maioneză dietetică, înmulțind cantitățile ingredientelor de mai sus, și apoi o puteți păstra la frigider, timp de până la 5 – 7 zile, într-un borcan de sticlă închis ermetic.

Câte calorii are maioneza dietetică

Maioneza dietetică pregătită în acest fel are aproximativ 40 de kilocalorii la o porție de 10 grame și în jur de 4 grame de grăsimi. Însă, dacă folosiți iaurt grecesc nedegresat, conținutul de kilocalorii crește, depășind-ul chiar și pe cel al maionezei clasice.

La fel ca maioneza clasică, cea dietetică poate fi folosită în salate de orice fel, cu legume, cu carne sau cu paste. Se potrivește inclusiv în salata de boeuf. Sosul este excelent pentru orice fel de carne gătită la grătar, la cuptor sau prăjită, în sendvișuri sau pentru cartofi prăjiți.