Budinca de semințe de chia cu lapte de vacă poate fi personalizată ușor și o puteți savura la micul dejun sau ca desert gustos. Vezi modul de preparare.

Budincă de chia cu lapte de vacă

Încă din vechile timpuri, comunitățile aztece cultivau și mâncau semințe de chia, ce acum sunt cultivate în întreaga lume. Acestea reprezintă o sursă de acizi grași Omega-3, antioxidanți, fibre, calciu și fier. Puteți adăuga semințele în iaurt, budincă și smoothie-uri pentru textură sau le puteți măcina și transforma în făină, pentru coacere.

Ce este, de fapt, budinca de semințe de chia cu lapte de vacă

Budinca de semințe de chia este cremoasă, făcută prin combinarea semințelor uscate de chia cu lapte de vacă sau unul vegetal, precum laptele de caju sau laptele de migdale. Semințele de chia absorb relativ repede laptele, dezvoltând un înveliș asemănător unui gel, ce conferă amestecului o textură similară cu budinca de tapioca, budinca de orez sau cu cea cu fulgi de ovăz.

Această budincă merge perfect cu fructe de pădure proaspete, ciocolată, miere sau sirop de arțar.

Ce gust are budinca cu semințe de chia?

Budinca de chia cu lapte de vacă, neîndulcită, are o ușoară aromă pământie. Însă, puteți adăuga îndulcitori sau ingrediente naturale pentru a spori aroma, de la extract de vanilie la unt de arahide și chiar un praf de scorțișoară.

Cum se prepară budincă de chia cu lapte de vacă

Preparare 5 minute
Timp total 5 minute

Ingrediente

  • 2 linguri de seminte de chia
  • 120 ml de lapte de vacă
  • 1 linguriță de îndulcitor la alegere (cum ar fi miere sau sirop de arțar)
  • Topping-uri (opțional; încercați fructe proaspete, frișcă, fulgi de cocos sau fulgi de ciocolată)

Mod de preparare

Într-un castron mic sau într-un borcan de sticlă, combinați semințele uscate de chia cu laptele. Amestecați bine. Adăugați îndulcitorul dorit și amestecați din nou.

Lăsați bolul sau borcanul pe blatul de la bucătărie, timp de cinci minute, astfel încât semințele de chia să poată începe să absoarbă lichidul. După cele cinci minute, amestecați bine pentru a se omogeniza.

Puneți bolul sau borcanul în frigider timp de cel puțin patru ore, astfel încât semințele de chia să poată absorbi laptele așa cum trebuie și să formeze o consistență cremoasă, asemănătoare budincii.

Atunci când vreți să o consumați, scoateți recipientul din frigider și adăugați toppingul dorit.

Budinca de semințe de chia poate fi ținută până la o săptămână la frigider într-un recipient ermetic

Hai și tu în comunitatea nostră de Instagram și avem pentru tine cele mai interesante rețete, informații culinare și cele mai apetisante imagini.

De ce este bine să consumi budincă de chia

Budinca de chia este plină de proteine, fibre și acizi grași Omega-3, ce dau senzație de sațietate și au numeroase beneficii pentru organism.

Semințele de chia ajută la controlul glicemiei, nivelul colesterolului și sănătatea intestinelor. Proteinele pe care le conțin acestea ajută dezvoltarea musculaturii, iar grăsimile sănătoase din ele dau senzație de sațietate.