Urzici sote, trase la tigaie cu usturoi - o mâncare tradițională de primăvară, simplă, delicioasă și plină de vitamine, gata în doar câteva minute.

Urzici la tigaie (sote) cu usturoi - delicioase în doar câteva minute

De secole întregi, urzicile au fost folosite ca hrană, ca o componentă în medicina tradițională și, mai mult, ca fibre pentru îmbrăcăminte. Greu de manevrat din cauza frunzelor înțepătoare și a capacității de a provoca urticarie, urzicile sunt de fapt una dintre verdețurile foarte aromate și foarte gustoase.

Dacă sunt gătite corespunzător, aroma lor este asemănătoare cu cea a spanacului, mai ales atunci când sunt adăugate în supe, sosuri pesto, băuturi și multe alte feluri de mâncare în care ați folosi de obicei verdețuri cu frunze.

Cel mai important lucru ce trebuie menționat este că dacă le dați în clocot (opărite), își schimbă imediat textura și nu mai sunt deloc “înțepătoare”, transformându-se într-un fel de mâncare delicios.

Puteți servi urzicile simple, ca o garnitură pentru orice proteină pe care o preferați sau ca topping pentru paste ori pizza, pentru a da o notă de verde crud.

Urzicile trebuie curățate, iar cozile îndepărtate temeinic înainte de a le mânca. Pentru a face acest lucru, cea mai ușoară metodă este să le treceți prin apă clocotită câteva minute, să le scurgeți după aceea înainte de a le sota sau înainte să le adăugați în supe sau tocănițe.

Mare atenție, însă! Dacă mergeți să le culegeți singur, în primul rând, trebuie să fiți sigur că ceea ce adunați sunt într-adevăr urzici și, în al doilea rând, nu este indicat să le strângeți pe cele care cresc în apropierea drumurilor aglomerate sau care au fost stropite cu îngrășăminte ori cu substanțe chimice.

Cum se prepară urzicile sote, trase la tigaie cu usturoi

Preparare 10 minute
Gătire 5 minute
Timp total 15 minute

Ingrediente

  • 500 de grame de urzici
  • 2 linguri ulei de măsline sau orice altă grăsime pentru gătit
  • sare după gust
  • usturoi, după preferinte

Mod de preparare

Să o luăm cu începutul. Pentru a curăța urzicile aveți două variante. Fie purtați mănuși și le curățați, fie le puneți în chiuvetă sau într-un lighean mare umplut cu apă rece. După ce le-ați spălat bine de nisip și de praf, e important să le lăsați la scurs și să îndepărtați excesul de apă.

În acest timp, puneți la fiert o oală de apă cu sare și introduceți urzicile timp de 4 minute. După aceea, răciți-le rapid într-un castron cu apă cu gheață. Scurgeți urzicile pentru a fi cât mai uscate posibil înainte de a le găti.

Odată ce urzicile sunt curățate și fierte, puneți o tigaie mare la foc tare (lățimea este necesară pentru a se încinge rapid), astfel încât urzicile să fie sotate în loc să fie gătite la abur. Adăugați imediat uleiul sau grăsimea de gătit preferată.

Puneți și urzicile, amestecând frecvent, până când verdețurile sunt fragede - aproximativ 2 minute pentru urzicile fierte și de la 5 până la 8 minute pentru cele crude. De altfel, dacă sotați urzici crude, asigurați-vă că mențineți focul mare, astfel încât apa ce iese pe măsură ce se gătesc să se evapore rapid. Stropiți urzicile cu sare după gust și serviți imediat.

Calorii și valori nutriționale

O porție de urzici trase la tigaie au 60 calorii.

  • Calorii

    60kcal

  • Grăsimi

    7g

  • Grăsimi saturate

    1g

  • Sodiu

    145mg

Variante ale rețetei de urzici sote

Această rețetă de urzici sote este una simplă, de bază și tocmai de aceea este perfectă pentru a adăuga și alte toppinguri pentru a aroma aceste verdețuri delicioase.

Spre exemplu, se călesc un cățel de usturoi tocat, o ceapă verde sau una roșie în ulei și se gătesc toate, amestecând până se parfumează. Adăugați urzicile, gătiți conform indicațiilor de mai sus și adăugați un strop de suc proaspăt de lămâie înainte de a pune sarea și de a le servi.

Sau mai aveți posibilitatea de a presăra fulgi de chili în uleiul încins înainte de a adăuga urzicile. Și dacă vă place picant, puteți pune Pieper Cayenne sau o sare condimentată, iar acestea vor da savoare specială urzicilor sotate.

O altă opțiune ar fi să le acoperiți cu parmezan proaspăt ras, cu Pecorino sau cu orice altă brânză rasă la alegere. Pentru o alternativă vegană, stropiți cu drojdie nutritivă.

De asemenea, le puteți asezona cu ulei de măsline extravirgin suplimentar, ulei de nucă sau ulei de susan prăjit pentru o notă finală aromată înainte de a fi servite. Uleiul de trufe, cel de avocado sau orice ulei infuzat cu plante va oferi urzicilor o aromă deosebită.

Și încă un pont: adăugați câteva nuci prăjite deasupra urzicilor sotate. Nucile de pin, caju sau cele normale sunt o alegere bună peste urzici și împreună formează o bază pentru o delicioasă salată caldă. De asemenea, puteți adăuga brânză de capră și sfeclă fiartă pentru a completa acest gust deosebit. Și cel mai bine este să nu ne credeți pe cuvânt și să le încercați!