De ce să adaugi ceapa verde în dieta ta. Descoperă beneficiile și proprietățile sale extraordinare

Gusturile se schimbă, dar dragostea pentru mâncare bună rămâne întotdeauna.
Urmăriți-ne pe Instagram pentru a începe aventura culinarâ! @temananc.ro

Ceapa verde este ceapa de primăvară, o ceapă care nu are un bulb mare, fie pentru că nu crește în acest fel, fie pentru că este recoltată înainte de formarea bulbului. Are o mare parte din aroma cepei cu bulb matur, dar nu este la fel de iute. Iar frunzele verzi sunt comestibile, ceea ce înseamnă substanțe nutritive diferite de cele ale cepei cu bulb.

Calorii și valori nutriționale

O ceapă verde medie (aprox 15 grame) are:

  • Calorii: 4.8
  • Grăsimi: 0g
  • Sodiu: 2.4mg
  • Carbohidrați: 1.1g
  • Fibre: 0.4g
  • Zaharuri: 0.4g
  • Proteine: 0.3g

Carbohidrați

O ceapă verde crudă conține puțin peste 1 gram de carbohidrați, din care aproximativ jumătate provin din fibre și cealaltă jumătate din zahăr.

Ca în cazul majorității legumelor fără amidon, nu se testează indicele glicemic pentru ceapa verde. Deoarece are atât de puțini carbohidrați, nu poate fi testată pentru indicele glicemic și se presupune că are unul scăzut. Se presupune, de asemenea, că încărcătura glicemică este foarte scăzută, prim urmare, consumul de ceapă verde nu duce la creșterea glicemiei.

Grăsimi

La fel ca majoritatea legumelor, ceapa verde nu are nicio grăsime.

Proteine

Ceapa verde conține, de asemenea, foarte puține proteine.

Vitamine și minerale

Din punct de vedere nutrițional, ceapa verde este o combinație între beneficiile cepei și cele ale legumelor cu frunze verzi, precum spanacul sau sfecla roșie. Este o sursă excelentă de vitamina K (o ceapă verde medie asigură 34% din aportul recomandat pentru femei), precum și o sursă bună de vitamina A, vitamina C și acid folic.

Tipuri de ceapă verde

Există zeci (dacă nu chiar sute) de soiuri de ceapă și oricare dintre ele poate fi recoltată suficient de devreme pentru a fi folosită ca ceapă verde.

Ceapa verde este disponibilă pe tot parcursul anului. Are frunze de culoare verde puternic, cu o bază albă fermă care include lăstari mici de rădăcini. Întreaga ceapă verde este comestibilă, deși toată lumea îndepărtează rădăcinile mici. Porțiunea de bulb a unei cepe verzi are un gust blând, în raport cu ceapa cu bulb mare.

Beneficii pentru sănătate

Ceapa verde are o forță surprinzătoare când vine vorba de combaterea bolilor și susținerea sănătății. Dacă folosiți ceapa verde ca garnitură, nu veți obține atât de multe beneficii, așa că încercați să măriți porția.

Susține sănătatea oaselor

Trei cepe verzi de mărime medie asigură doza zilnică de vitamina K. Această vitamină este importantă pentru coagularea sângelui și, de asemenea, pentru sănătatea oaselor, iar cercetările leagă în mod particular ceapa de scăderea riscului de osteoporoză.

Poate scădea riscul de cancer

Ceapa verde face parte din familia Allium, alături de usturoi, praz și arpagic. Oamenii de știință au identificat anumiți compuși în aceste legume care par să protejeze împotriva cancerului. Studiile arată o corelație între consumul lor și reducerea riscului de mielom, cancer gastric, colorectal, endometrial, pulmonar și de prostată.

Reduce obezitatea și bolile asociate

Cercetătorii investighează numeroșii antioxidanți și compuși bioactivi din ceapă și au stabilit că aceștia pot fi eficienți împotriva obezității și a bolilor conexe, cum ar fi hipertensiunea arterială și diabetul. Un studiu a observat că dieta mediteraneană, sănătoasă pentru inimă, este bogată în ceapă și legume conexe.

Previne răceala și gripa

Deoarece are proprietăți antibacteriene și antivirale, ceapa verde este un medicament excelent pentru a trata infecțiile virale și gripa. De asemenea, reduce excesul de mucus și ajută organismul să înfrunte frigul iarna.

Ajută la digestie

Poți consuma ceapă de primăvară în mod regulat pentru a crește rata de digestie dacă suferi de probleme digestive extreme, cum ar fi gastrită, aciditate, constipație și alte tulburări.

Ceapa verde conține fibre, care ajută tranzitul intestinal, iar în acest fel, sistemul digestiv va fi foarte activ. Persoanele cu probleme digestive ar trebui să consume 20-30 de grame de ceapă verde de două ori pe zi.

Scade nivelul de zahăr din sânge

Compușii sulfuroși prezenți în ceapa verde reduc nivelul de zahăr din sânge prin creșterea nivelului de insulină. Insulina este necesară pentru a transporta zahărul din fluxul sanguin către celulele organismului. Așa că este indicat ca această legumă să facă parte din lista ta de legume sănătoase.

Bună pentru ochi

Pe lângă carotenoidele precum luteina și zeaxantina, ceapa verde conține vitamina A, care joacă un rol vital în menținerea vederii normale și a ochilor sănătoși și puternici. De asemenea, acestea luptă împotriva degenerării maculare, o afecțiune care duce la pierderea vederii, și protejează ochii de inflamații.

Stimulează imunitatea

Deoarece conține vitaminele C și A, ceapa întărește sistemul imunitar și protejează împotriva infecțiilor.

Alergii la ceapa verde

Alergia la ceapă verde pare să fie rară, dar câteva cazuri au fost raportate în literatura medicală.

Dacă vă îngrijorează o alergie la ceapa verde sau la orice alt aliment, discutați simptomele cu medicul pentru diagnostic și sfaturi privind gestionarea afecțiunii.

Sindromul de alergie orală, în care consumul de fructe și legume crude poate provoca simptome precum mâncărimi și umflături în jurul gurii, poate apărea și la persoanele cu alergii sezoniere la polen. Alte legume, inclusiv usturoiul, pătrunjelul, ardeii și varza, pot provoca, de asemenea, o reacție.

Efecte adverse

Dacă luați anticoagulante, trebuie să consumați o anumită cantitate de vitamina K. Asta poate însemna să limitați consumul de ceapă verde și alte legume cu frunze verzi. Discutați dieta cu medicul sau cu un nutriționist autorizat.

Ceapa verde în sarcină

Ceapa verde are numeroase beneficii pentru femeile însărcinate și pentru bebelușii în creștere. Este săracă în calorii și plină de nutrienți, cum ar fi vitamine, minerale, antioxidanți și multe altele.

Însă femeile însărcinate, cele care alăptează, copiii și persoanele în vârstă nu trebuie să consume ceapă verde în catități mari.

Efectele secundare cauzate din cauza consumului excesiv de ceapă de primăvară în timpul sarcinii sunt:

  • Reacție alergică
  • Diareea
  • Arsuri la stomac
  • Greață
  • Probleme respiratorii

Ceapa verde în dietă

Ceapa este un aliment prebiotic puternic, deoarece are un număr foarte scăzut de calorii și un conținut ridicat de fibre solubile, care te pot ajuta să te simți sătul mai mult timp și implicit să consumi mai puține calorii, ceea ce susține pierderea în greutate.

eapa conține un flavonoid numit Quercetină, care este cunoscut pentru că susține metabolismul și ajută la prevenirea acumulării de grăsime.

Cum se păstrează ceapa verde

Îndepărtați orice ambalaj și aruncați frunzele care au fost deteriorate. Înfășurați ceapa verde într-o pungă de plastic și depozitați-o în sertarul cu legume din frigider.

Nu trebuie păstrată mai mult de cinci zile și se poate ofili sau își poate pierde textura crocantă în doar două-trei zile, în funcție de cât de proaspătă era când ați cumpărat-o. Depozitați ceapa verde separat de alimentele care tind să absoarbă mirosul de ceapă, cum ar fi ciupercile sau porumbul.

Cum se prepară

Ceapa verde este adesea consumată crudă, dar poate fi, de asemenea, prăjită, gătită la grătar sau sotată, întreagă sau tăiată. Folosiți-o pentru a orna supe, salate sau sosuri, sau pentru a condimenta salata de ton sau de pui.

De asemenea, puteți folosi un robot de bucătărie și combina ceapa verde, usturoiul, ghimbirul și uleiul de măsline pentru a obține un sos sau o pastă asemănătoare unui pesto, care poate fi adăugat la mâncărurile cu carne sau folosit peste alte legume.