Cum să slăbești dacă nu ai chef să ții dietă
  • Înveți să mănânci fără numărat calorii sau cântărit mâncare
  • Rezultate vizibile rapid, încă din primele zile
  • Tehnici de mindfulness pentru a combate mâncatul emoțional
  • Rutine zilnice simple pentru un metabolism accelerat
  • Șansa de a slăbi kg bune până la Paște

Vestea buna e ca nu trebuie sa faci cine stie ce sacrificii si ca te poti bucura, in continuare, de mancare savuroasa. Trebuie insa sa tii cont de cateva idei simple si usor de urmat.

Un regim sanatos de alimentatie trebuie sa contina anumite repere ce incep cu orarul bine stabilit al meselor, un ambient adecvat si se termina cu evitarea alimentelor alterate sau cu termen de garanţie, mai important de valabilitate, depasit.

Desi este unsfat pe care, de regula, il ignoram, este important ca in timpul mesei sa nu purtam discutii in contradictoriu cu ceilalti comeseni si nici la telefonul mobil.

Atentia trebuie concentrata pe mancare, avand grija sa mestecam lent pentru a savura pe deplin gustul mancarii si sa facem mici pauze dupa fiecare 3-4 inghitituri, pentru a preveni aerofagia („inghiţirea” de aer, ce va umple stomacul in locul alimentelor).

In timpul meselor sau imediat dupa masa nu se consuma apa, deoarece aceasta modifica pH-ul sucurilor digestive, lasand alimentele in mare parte nedigerate.

Un alt lucru foarte important este respectarea unui numar de cel puţin trei mese in cursul unei zile – 3 mese si doua gustari.

Ultima masa a zilei trebuie luată cu cel putin 3-4 ore inainte de culcare, pentru a avea un program optim de somn.

Dupa mesele bogate trebuie evitata pozitia culcat, cel puţin o ora. In acest fel sunt prevenite tulburarile digestive. Nu este indicat nici efortul fizic sau intelectual, un repaus de 30 minute impunandu-se.

Trebuie evitate alimentele bogate in aditivi si conservanti, adaosurile pentru gust si aromele nenaturale, ce diminueaza activitatea si eficacitatea sistemului imunitar.

Alimentaţia cat mai naturala, preparata prin metodele clasice de fierbere sau coacere, fara grasimi sau potentiatoare de gust, este cea mai buna alegere.

Consumati fructe si legume proaspete in cantitati cat mai mari. Unii specialisti sustin ca fructele se pot consuma la o ora distanta de celelalte mese si se pot asocia doar intre ele sau cu legumele, evitandu-se astfel fenomenele de balonare.

Este recomandat consumul de nuci, seminte de dovleac, migdale, fistic, seminte in general neprelucrate termic.