18 moduri inteligente de a mânca sănătos cu bani puțini
Cum să slăbești dacă nu ai chef să ții dietă
  • Înveți să mănânci fără numărat calorii sau cântărit mâncare
  • Rezultate vizibile rapid, încă din primele zile
  • Tehnici de mindfulness pentru a combate mâncatul emoțional
  • Rutine zilnice simple pentru un metabolism accelerat
  • Șansa de a slăbi kg bune până la Paște

Alimentele nutritive pot fi costisitoare și poate fi dificil să ai o dietă echilibrată care să includă fructe și legume atunci când ai un buget limitat. Vestea bună este că există multe modalități prin care să poți economisi bani și, în același timp, să mănânci alimente integrale.

Iată 18 sfaturi ce te pot ajuta să mănânci mai sănătos atunci când ai un buget limitat:


1.

Planifică-ți mesele

Când vine vorba despre economisirea banilor de cumpărături, planificarea făcută din timp este esențială. Alege o zi în fiecare săptămână și în acea zi, planifică-ți mesele pentru săptămâna următoare. Apoi, fă-ți o listă de cumpărături cu tot ce ai nevoie pentru a pregăti acele mese.

De asemenea, înainte de a merge la cumpărături, asigură-te că îți verifici frigiderul și dulapurile ca să vezi ce ai deja. S-ar putea să ai alimente pe care le poți folosi sau poate că vrei să îți planifici mesele în funcție de alimentele pe care trebuie să le folosești înainte de a expira.

Planifică-ți să cumperi doar ceea ce știi că vei folosi. În acest fel, nu vei ajunge să arunci o mulțime de lucruri pe care le cumperi și nu le folosești.


2.

Respectă lista de cumpărături

După ce ți-ai planificat mesele și ai făcut lista de cumpărături, încearcă să o respecți. Este foarte ușor să te abați de la drum la magazinul alimentar, ceea ce poate duce la achiziții neintenționate - și la cheltuieli neintenționate.

Ca regulă generală, încearcă să faci mai întâi cumpărăturile din marginile exterioare ale magazinului. Acesta este locul în care sunt plasate în general alimentele integrale.

Mijlocul magazinului conține adesea cele mai multe alimente procesate. În această zonă este bine să te uiți în partea de sus sau de jos a rafturilor, mai degrabă decât drept înainte. Cele mai scumpe produse sunt de obicei plasate la nivelul ochilor.

În plus, poți descărca o aplicație cu liste de cumpărături pentru a te ajuta să-ți faci cumpărăturile. Unele dintre acestea pot chiar să salveze articolele preferate sau să partajeze listele între mai mulți cumpărători.

Utilizarea unei aplicații este, de asemenea, o modalitate excelentă de a te asigura că nu îți uiți lista acasă.


3.

Gătește acasă

Gătitul acasă poate fi mai ieftin decât mâncatul în oraș. În general, poți hrăni o familie de patru persoane cu același preț ca și cum ai cumpăra mâncare pentru una sau două persoane la restaurant.

Așadar, fă-ți un obicei din a găti acasă, în loc să mănânci adesea în oraș sau să dai comandă de mâncare acasă. Unii oameni consideră că cel mai bine este să gătească pentru întreaga săptămână în weekend, în timp ce alții gătesc o masă în fiecare zi. Gătind acasă ai și avantajul de a ști exact ce ingrediente se află în mesele tale.


4.

Gătește porții mari și folosește mâncarea rămasă de la o masă

Gătitul unor mese mari îți poate economisi atât timp, cât și bani. Poți folosi mâncarea rămasă de la o masă pentru prânz sau în alte rețete. Acestea pot fi refolosite în tocănițe, stir-fry, salate și burrito.

De asemenea, poți congela mâncarea rămasă în porții individuale pentru a le savura la o dată ulterioară.


5.

Nu îți face cumpărăturile atunci când îți este foame

Dacă te duci la cumpărături când îți este foame, este mai probabil să te abați de la lista de cumpărături și să cumperi ceva din impuls.

Atunci când îți este foame, este posibil să te îndrepți adesea spre alimente procesate care au mai puțini nutrienți benefici decât spre alimentele integrale. Și, din moment ce acestea, în general, nu se află pe lista ta, nu sunt bune nici pentru bugetul tău.

Încearcă să mănânci un fruct, un iaurt sau o altă gustare nutritivă înainte de a merge la magazin - în acest fel nu îți va fi foame când vei ajunge acolo.


6.

Cumpără alimente integrale

Unele alimente sunt mai accesibile într-o formă mai puțin procesată. De exemplu, un bloc de brânză este mai ieftin decât brânza mărunțită, iar fasolea la conservă este mai ieftină decât cea prăjită.

Cerealele integrale, cum ar fi orezul brun și ovăzul, sunt, de asemenea, mai ieftine decât majoritatea cerealelor procesate.

De asemenea, alimentele mai puțin procesate sunt adesea vândute în cantități mai mari și oferă mai multe porții pe pachet, ceea ce te ajută să economisești bani în general.


7.

Cumpără mărci generice

Cele mai multe magazine oferă mărci generice pentru aproape orice produs. Toți producătorii de alimente trebuie să respecte standardele pentru a oferi alimente sigure. Mărcile generice pot fi de aceeași calitate ca și alte mărci naționale, doar că sunt mai ieftine.

Acestea fiind spuse, citește lista de ingrediente pentru a te asigura că nu primești un produs de calitate inferioară față de marca națională sau unul care conține ingrediente adăugate neașteptat sau alergeni.


8.

Evită să cumperi alimente foarte procesate

S-ar putea să te surprindă să afli cât de mult plătești pentru alimentele foarte procesate, cum ar fi sucurile, biscuiții, prăjiturile și mesele preambalate. Dincolo de faptul că acestea sunt adesea lipsite de nutrienți benefici și pot fi bogate în sodiu sau zahăr adăugat, sunt și foarte scumpe.

Prin renunțarea la alimentele procesate poți cheltui mai mult din bugetul tău pe alimente integrale de calitate superioară, bogate în nutrienți.


9.

Profită de reduceri

Dacă ai produse preferate sau produse de bază pe care le folosești frecvent, ar trebui să le cumperi atunci când sunt la reducere.

Dacă ești sigură/ sigur că articolul este ceva ce vei folosi cu siguranță, poți la fel de bine să îl cumperi acum pentru a economisi niște bani mai târziu.

Asigură-te doar că va dura o vreme și că nu va expira între timp. Nu vei economisi niciun ban dacă vei cumpăra ceva ce vei ajunge să arunci.


10.

Înlocuiește carnea cu alte proteine

A mânca mai puțină carne poate fi o modalitate bună de a economisi bani. Încearcă să ai câteva zile pe săptămână în care să folosești alte surse de proteine, cum ar fi legumele, semințele de cânepă, ouăle sau conservele de pește.

Toate acestea sunt foarte ieftine, nutritive și ușor de preparat. În plus, cele mai multe dintre ele au un termen de valabilitate lung și, prin urmare, este mai puțin probabil să se strice rapid.


11.

Cumpără produse care sunt în sezon

Produsele locale care sunt în sezon sunt, în general, mai ieftine decât opțiunile din afara sezonului. De asemenea, de obicei, sunt la apogeu atât în ceea ce privește nutrienții, cât și gustul.

Produsele care nu sunt în sezon au fost adesea transportate de la distanțe mari pentru a ajunge la magazinul tău, ceea ce nu este în regulă nici pentru mediu, nici pentru bugetul tău. 

De asemenea, cumpără produse la pungă dacă poți. De obicei, este mult mai ieftin decât să cumperi la bucată. În cazul în care cumperi mai mult decât ai nevoie, poți congela ce îți rămâne sau poți încorpora produsele în planurile de masă de săptămâna următoare.


12.

Cumpără fructe și legume congelate

Fructele, fructele de pădure și legumele proaspete sunt în sezon doar câteva luni pe an și sunt uneori destul de scumpe. Produsele congelate rapid sunt, de obicei, la fel de nutritive. De asemenea, sunt mai ieftine, disponibile tot anul și, de obicei, sunt vândute în pungi mari.

Produsele congelate sunt excelente pentru a fi folosite la gătit, pentru a face smoothie-uri sau ca garnitură pentru fulgi de ovăz sau iaurt. În plus, ai avantajul de a putea scoate doar ceea ce urmează să folosești. Restul va rămâne în stare perfectă în congelator. Reducerea risipei de produse este o modalitate excelentă de a economisi bani.


13.

Cumpără la vrac

Cumpărarea unor alimente în cantități mari te poate ajuta să economisești o mulțime de bani. Cerealele, cum ar fi orezul brun, mei, orz și ovăz, sunt toate disponibile în vrac.

De asemenea, acestea se păstrează mult timp dacă le depozitezi în recipiente ermetice. Acest lucru este valabil și pentru fasole, linte, unele nuci și fructe uscate. Toate acestea sunt alimente de bază care sunt relativ ieftine și pot fi folosite într-o varietate de mese nutritive.


14.

Cultivă-ți propriile produse

Dacă poți și dacă mai ales stai la casă cu curte, este o idee excelentă să îți cultivi propriile produse sau să te alături unei grădini comunitare. Semințele sunt foarte ieftine. Cu ceva timp și efort, ai putea să îți cultivi propriile ierburi, germeni, roșii, ceapă și multe alte legume delicioase.

Având o aprovizionare continuă acasă, economisești bani la magazin. În plus, produsele cultivate acasă pot avea un gust mult mai bun decât varietățile cumpărate din magazin. Mai mult, te poți asigura că produsele au fost culese la momentul potrivit. 


15.

Împachetează-ți prânzul

Mâncatul în oraș este foarte scump, mai ales dacă faci acest lucru în mod regulat. Să îți împachetezi prânzul, gustările, băuturile și alte mese este mai puțin costisitor decât să iei masa în oraș.

În plus, vei avea control total asupra alimentelor pe care le mănânci și poți alege opțiuni cu o mulțime de nutrienți benefici.

Dacă te-ai adaptat să gătești mese mari acasă, vei avea întotdeauna un prânz stabil pe care să îl iei cu tine, fără niciun efort sau cost suplimentar. Acest lucru necesită o anumită planificare, dar ar trebui să reușești să economisești mulți bani pe termen lung.


16.

Folosește cupoanele de reduceri

Cupoanele sunt o modalitate excelentă de a economisi niște bani - asigură-te doar că le folosești cu înțelepciune.

Sortează ofertele de bună calitate și fă-ți provizii de produse de curățenie, alimente bogate în nutrienți și alte produse de bază pe care le vei folosi cu siguranță.

Prin reducerea costurilor produselor necesare în casă poți cheltui mai mult din buget pe alimente nutritive.


17.

Apreciază alimentele mai puțin costisitoare

O mulțime de alimente sunt atât ieftine, cât și nutritive. Făcând câteva ajustări și folosind ingrediente cu care poate nu te-ai obișnuit încă, poți pregăti multe mese delicioase și ieftine.

Încearcă să folosești mai des ouă, fasole, semințe, fructe și legume congelate, bucăți de carne mai ieftine și cereale integrale. Toate acestea au un gust grozav, sunt ieftine (mai ales în vrac) și sunt foarte hrănitoare.


18.

Cumpără de la comercianți cu amănuntul ieftini, online

Există mai mulți retaileri online care oferă alimente nutritive la prețuri cu până la 50% mai mici decât cele de la magazinul alimentar. Înregistrându-te, ai acces la reduceri și oferte zilnice. Mai mult, produsele sunt apoi livrate direct la ușa ta. 

Există retaileri online care se concentrează exclusiv pe alimente nutritive și neprocesate. Cumpărând cât mai mult de la aceste tipuri de comercianți cu amănuntul poți economisi bani.

Concluzie

Nu este nevoie să-ți găurești buzunarele pentru a mânca bine. De fapt, există multe modalități de a mânca alimente bogate în nutrienți chiar și cu un buget foarte mic.

Printre acestea se numără planificarea meselor, gătitul acasă și alegerile inteligente la magazinul alimentar.

De asemenea, reține că alimentele foarte procesate te costă cel mai probabil de două ori mai mult. Acest lucru se datorează faptului că un regim alimentar alcătuit din numeroase alimente bogate în sodiu sau zahăr ar putea duce la diverse afecțiuni de sănătate. Acestea vin cu costuri pentru îngrijire sau medicamente și ar putea însemna că nu mai poți lucra la fel de mult ca înainte.

Altfel, chiar dacă achiziționarea și consumul de alimente bogate în substanțe nutritive ar duce la cheltuieli ceva mai mari - deși nu ar trebui să fie așa - tot ar merita pe termen lung. Chiar nu poți pune un preț pe sănătatea ta.