8 obiceiuri la micul dejun care fac ravagii în corpul tău

Modul în care îți începi dimineața contează. Unii oameni se gândesc bine la ceea ce vor mânca și bea la începutul zilei următoare, în timp ce alții obișnuiesc să mănânce și să bea în grabă ce găsesc mai repede.

Oricum ar fi, ceea ce consumi la micul dejun poate avea un impact asupra sănătății tale în multe feluri, iar nutriționiștii susțin că unele dintre cele mai proaste obiceiuri pe care oamenii le au în legătură cu prima masă a zilei pot face ravagii în organismul lor, pe termen lung.

Obiceiurile legate de micul dejun joacă un rol semnificativ în sănătatea și bunăstarea noastră generală, iar prin recunoașterea și modificarea acestor obiceiuri, putem avea un impact pozitiv asupra dietei noastre și asupra sănătății generale.

Asigurarea unui aport adecvat de apă, reducerea cantității de zahăr adăugat, încorporarea de alimente bogate în proteine și alegerea unor opțiuni mai sănătoase pentru micul dejun pot ajuta la stabilirea unei baze solide pentru o dietă echilibrată și plină de nutrienți.

Dar cum rămâne cu cele mai proaste obiceiuri la micul dejun? Lucruri precum consumul de prea mult zahăr, săritul peste fibre și proteine și evitarea cu totul a micului dejun sunt obiceiuri pe care nutriționiștii spun că ar trebui să le limităm dacă vrem să ne începem ziua cu dreptul.

Iată cum fac ravagii asupra sănătății tale cele mai proaste obiceiuri legate de micul dejun:


1.

Consumul unei cantități prea mari de zahăr

Poate fi tentant să iei o brioșă când ieși pe ușă sau să te oprești să îți cumperi o gogoașă și o cafea într-o zi aglomerată. Dar, din păcate, să-ți începi ziua cu mult zahăr adăugat și fără alți nutrienți este unul dintre cele mai proaste obiceiuri legate de micul dejun pe care le-ai putea avea.

Multe alimente tradiționale pentru micul dejun au o tonă de zahăr adăugat, cum ar fi cerealele, granola, produsele de patiserie pentru micul dejun, brioșele, clătitele și vafele, precum și zahărul pe care îl poți adăuga în cafea.


2.

Evitarea fructelor și legumelor

Micul dejun este prima masă a zilei și poate fi o ocazie excelentă de a mânca câteva porții de fructe și legume, mai ales că cei mai mulți oameni nu se apropie nici pe departe de obiectivul de cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi.

Îndeplinirea acestor obiective este importantă pentru sănătatea generală, deoarece consumul de suficiente fructe și legume poate ajuta la reducerea riscului de cancer, diabet, boli de inimă, boli de rinichi și chiar demență.

Dacă ai nevoie de inspirație pentru a te asigura că mănânci suficiente fructe și legume la masa de dimineață, poți pur și simplu să mănânci un fruct pe lângă mâncare, să arunci câteva banane și fructe de pădure în cereale sau fulgi de ovăz sau să adaugi ardei și ceapă în omletă, ori să o servești cu roșii și castraveți.


3.

Consumul unei cantități prea mici de proteine

Într-o lume perfectă, ai avea suficient timp și energie în fiecare dimineață pentru a-ți pregăti o omletă delicioasă cu legume și șuncă de curcan și o ceașcă de cafea pentru a-ți asigura aportul recomandat de proteine și fibre la început de zi.

Însă, în realitate, poate fi o adevărată provocare să incluzi suficienți nutrienți în micul dejun - mai ales atunci când te grăbești să ieși din casă la timp. Cu toate acestea, consumul unei cantități prea mici de proteine la masa de dimineață poate fi unul dintre cele mai proaste obiceiuri de mic dejun pe care să ți le-ai putea asuma, potrivit nutriționiștilor.

Micul dejun este un moment în care trebuie să te gândești la consumul de proteine, pentru că țesutul muscular se descompune peste noapte, când organismul se află în modul de întreținere și reparare, iar tu ai nevoie de proteine pentru a stimula regenerarea.

Așadar, dacă nu consumi proteine la micul dejun, ai ratat șansa până la următoarea masă, iar dacă ratezi constant această oportunitate, masa ta musculară va scădea în timp.

Din fericire, există o mulțime de modalități rapide și ușoare de a consuma niște proteine în micul dejun. De exemplu, încearcă să adaugi pudră proteică la un iaurt grecesc, să pregătești ovăz peste noapte cu iaurt și pudră proteică, să adaugi ouă la pâinea prăjită cu avocado sau să prepari din timp ouă pe care le poți pune în cuptorul cu microunde a doua zi dimineața.


4.

Cafeaua băută înainte de micul dejun

Apropo de săritul peste micul dejun, un alt obicei posibil dăunător legat de prima masă a zilei este să bei cafea înainte de a avea ocazia să mănânci. De fapt, un studiu publicat în Jurnalul Britanic de Nutriție a constatat că băutul cafelei înainte de micul dejun poate avea un impact negativ asupra nivelului de zahăr din sânge.

De asemenea, cafeaua are tendința de a tăia pofta de mâncare, ceea ce înseamnă că este mai probabil să sari peste micul dejun sau să îl amâni. Dacă sari peste micul dejun sau aștepți prea mult timp pentru a mânca, este posibil să devii prea înfometat/ă ulterior și mai predispus/ă să faci alegeri alimentare greșite.


5.

Consumul unei cantități insuficiente de fibre

Un alt nutrient crucial pe care trebuie să îl consumi în cantitate suficientă pe parcursul zilei este reprezentat de fibre, iar dacă începi cu fibre la micul dejun te vei asigura că îți poți atinge obiectivele până la sfârșitul zilei.

Potrivit nutriționiștilor, femeile ar trebui să încerce să mănânce cel puțin 21 până la 25 de grame de fibre pe zi, în timp ce bărbații ar trebui să vizeze o porție ceva mai mare, de 30 până la 38 de grame pe zi.

La fel ca și proteinele, fibrele ajută la prevenirea unei creșteri mari a glicemiei. În plus, acestea au efecte pe termen lung asupra reducerii riscului de apariție a unor probleme de sănătate precum bolile de inimă, diabetul de tip 2 și anumite tipuri de cancer.

Ținând cont de toate acestea, este recomandat să incluzi la micul dejun pâine integrală, fulgi de ovăz, semințe de chia, semințe de in, avocado, fructe de pădure și legume.


6.

Consumul unei cantități prea mici de apă

Poate că mintea ta se duce direct la ceașca de cafea de dimineață imediat ce deschizi ochii. Însă, este important să te asiguri că bei și apă înainte de a-ți începe ziua. Faptul că nu bei suficient și te deshidratezi poate fi dăunător pentru sănătatea ta pe termen scurt și lung.

Mulți oameni trec cu vederea importanța hidratării corpului lor dimineața, dar faptul de a nu bea o cantitate suficientă de apă la micul dejun poate avea consecințe. Apa ajută la menținerea funcțiilor organismului, ajută digestia și susține absorbția nutrienților, iar deshidratarea poate duce la oboseală, lipsă de concentrare și eficiență metabolică redusă.


7.

Nu ții cont de sănătatea intestinelor

O altă greșeală pe care s-ar putea să o faci cu privire la micul dejun este că nu iei în considerare sănătatea intestinelor tale. A avea un microbiom intestinal sănătos este important pentru digestie, imunitate și sănătatea creierului, iar consumul de alimente prietenoase cu intestinele poate avea un impact semnificativ asupra sănătății acestora.

Când vine vorba de micul dejun, unul prietenos cu intestinele include alimente vegetale bogate în fibre și alimente fermentate, pentru că alimentele bogate în fibre conțin prebiotice ce hrănesc bacteriile benefice din intestine, iar alimentele fermentate furnizează culturi vii și active cu activitate probiotică.


8.

Omiterea micului dejun

În ceea ce privește obiceiurile legate de micul dejun, săritul peste această masă cu totul este unul dintre cele mai rele lucruri pe care le puteți face pentru ziua dumneavoastră.

Începerea zilei cu un mic dejun bogat în proteine și echilibrat vă ajută să vă simțiți plin, satisfăcut și plin de energie pentru întreaga zi, dar multe persoane care sar peste micul dejun ajung să aștepte prea mult pentru a lua masa de prânz, ajung să se simtă prea înfometați și apoi mănâncă prea mult sau fac alegeri alimentare proaste. Unele cercetări au arătat, de asemenea, că mâncatul micului dejun poate reduce riscul de boli cronice.

Tu ce mănânci la micul dejun?

Ești genul care mănâncă ouă și bacon sau iaurt cu fructe?
Spune-ne ce mănânci la micul dejun! Fii cât mai specific!