Dieta cu ouă fierte este un regim de slăbit cu rezultate rapide, care durează două săptămâni și care presupune consumarea multor porții de ouă fierte pe zi.

Dieta cu ouă fierte este o dietă populară care promite o scădere rapidă în greutate. După cum sugerează și numele, regimul presupune consumul mai multor porții de ouă fierte pe zi, împreună cu alte proteine ​​slabe, legume fără amidon și fructe cu conținut redus de carbohidrați.

În timp ce unii apreciază stilul structurat al planului alimentar și susțin că ajută la pierderea kilogramelor în plus, dieta a fost, de asemenea, criticată pentru că este extrem de restrictivă, dificil de urmat și ineficientă.

Deși regimul încurajează consumul de alimente sănătoase și poate ajuta la pierderea în greutate pe termen scurt, este, totuși, excesiv de restrictivă și nesustenabilă pe termen lung.

Ce este dieta cu ouă fierte?

Dieta cu ouă fierte este o dietă populară care promite o scădere rapidă în greutate.Dieta este un plan alimentar bazat pe o carte din 2018 publicată de Arielle Chandler.

Deși există mai multe variante ale dietei, aceasta implică de obicei consumul de ouă sau alt tip de proteine ​​slabe la fiecare masă, precum și legume fără amidon și una până la două porții de fructe cu conținut mic de carbohidrați pe zi.

Potrivit creatorului dietei, acest tip de alimentație cu conținut scăzut de carbohidrați și calorii te poate ajuta să slăbești până la 11 kg în doar 2 săptămâni.

Pe lângă stimularea pierderii în greutate, susținătorii spun că dieta furnizează nutrienți care îmbunătățesc controlul nivelului de zahăr din sânge, ajută vederea și întăresc oasele, părul și unghiile.

Cartea oferă un plan de masă structurat, rețete și alimente permise și de evitat, ceea ce facilitează adaptarea dietei la gusturile și preferințele fiecăruia.

Concluzie

Dieta cu ouă fierte este un plan de alimentație cu conținut redus de carbohidrați și calorii, care pretinde că stimulează rapid pierderea în greutate, limitându-ți dieta la câteva grupe de alimente.

Cum se ține dieta cu ouă fierte

Dieta cu ouă fierte înseamnă consumul anumitor tipuri de alimente la fiecare masă și nu sunt permise gustări între ele.

Pentru micul dejun, ar trebui să consumi cel puțin două ouă, împreună cu o porție dintr-o legumă fără amidon, cum ar fi roșiile sau sparanghelul, precum și un fruct cu conținut scăzut de carbohidrați, cum ar fi grapefruit-ul.

Prânzul și cina ar trebui să includă legume fără amidon și fie ouă, fie o porție mică de alt tip de proteine ​​slabe (pui sau pește).

Deși exercițiile nu sunt necesare ca parte a dietei, activitățile fizice ușoare, cum ar fi ciclismul, aerobicul sau mersul rapid sunt încurajate pentru a maximiza rezultatele.

Reține că dieta trebuie să fie urmată doar câteva săptămâni. După aceea, se recomandă o perioadă de tranziție pentru a te ajuta să revii la alimentația obișnuită.

Funcționează dieta de 14 zile cu ouă fierte?

Aceste planuri alimentare sunt, de fapt, diete cu conținut scăzut de calorii, destinate slăbirii rapide, dar nu se folosesc pe termen lung.

Este un fapt că organismul are nevoie de calorii pentru energie și, privându-ți corpul de nutrienți pentru o perioadă lungă de timp, poți să-ți distrugi metabolismul și să crești riscul pentru diferite afecțiuni.

Cât de sigură este dieta cu ouă fierte

Nu există cercetări care să arate că o anumită dietă cu ouă este sigură sau eficientă. Cu toate acestea, cercetările asupra consumului de ouă ca parte a unei diete de slăbire și impactul ouălor în general pot oferi câteva indicii.

Toate versiunile dietei cu ouă duc la consumul de mai puține calorii și te pot ajuta să piarzi în greutate pe termen scurt. Dieta este bogată în proteine ​​și există unele dovezi că o dietă bogată în proteine ​​susține pierderea kilogramelor în plus.

Ouăle sunt o sursă bună de proteine. Un ou fiert mediu, care cântărește 44 de grame, oferă aproximativ 5,5 g de proteine, sau aproximativ 10-12% din aportul zilnic recomandat pentru un adult.

Ouăle oferă, de asemenea, vitamine și minerale importante, inclusiv calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, seleniu, folat, colină, vitamina A, vitamina B-12, vitamina D și diverși antioxidanți.

Cu toate acestea, o dietă cu ouă s-ar putea să nu fie cea mai bună abordare pentru pierderea kilogramelor și menținerea greutății. Un regim restrictiv poate fi greu de urmat și te poți îngrășa la loc în momentul în care revii la alimentația obișnuită.

Alimente permise în dietă

Dieta cu ouă fierte constă în principal din ouă, proteine ​​slabe și fructe și legume cu conținut redus de carbohidrați.

De asemenea, sunt permise băuturile fără calorii, inclusiv apă și ceai sau cafea neîndulcite.

Acestea sunt câteva dintre alimentele care fac parte din dietă:

  • Ouă: gălbenuşuri şi albuşuri
  • Proteine ​​slabe: carne de pasăre fără piele, pește și bucăți slabe de miel, vită și porc
  • Legume fără amidon: spanac, kale, rucola, broccoli, ardei gras, dovlecei, verdeață și roșii
  • Fructe cu conținut scăzut de carbohidrați: lămâi, lime, portocale, pepene verde, fructe de pădure și grapefruit
  • Grăsimi și uleiuri: ulei de cocos, unt și maioneză - toate în cantități mici
  • Băuturi: apă, apă minerală, suc dietetic și ceai și cafea neîndulcite
  • Ierburi și condimente: usturoi, busuioc, turmeric, piper, rozmarin și oregano

Unele variante ale dietei permit, de asemenea, produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi, inclusiv lapte degresat, iaurt și brânză slabă.

Alimente interzise în dietă

Dieta cu ouă fierte limitează majoritatea alimentelor bogate în carbohidrați, inclusiv legumele cu amidon, cerealele și multe fructe.

Băuturile îndulcite cu zahăr, cum ar fi sucurile carbogazoase, sunt, de asemenea, interzise, ​​împreună cu alimentele procesate, cum ar fi gustările dulci și sărate, semipreparatele congelate și fast-food.

Iată câteva alimente de evitat în dieta cu ouă fierte:

  • Legume cu amidon: cartofi, cartofi dulci, leguminoase, porumb și mazăre
  • Fructe bogate în carbohidrați: banane, ananas, mango și fructe uscate
  • Cereale: pâine, paste, quinoa, cușcuș, farro, hrișcă și orz
  • Alimente procesate: slănină, fast-food, chips-uri, covrigei, prăjituri și dulciuri
  • Băuturi îndulcite cu zahăr: sucurile carbogazoase, ceai dulce și băuturi energizante
Concluzie

Dieta cu ouă fierte presupune consumul a trei mese pe zi, fiecare constând din legume fără amidon, fructe cu conținut scăzut de carbohidrați și ouă sau alte proteine ​​slabe. Nu sunt permise gustări între mese.

Dieta cu ouă fierte: meniu pe două săptămâni

PRIMA SĂPTĂMÂNĂ:

LUNI
  • MIC DEJUN: 2 ouă fierte și 1 fruct citric
  • PRÂNZ: 2 felii de pâine și câteva fructe
  • CINA: un castron cu salata și pui
MARŢI
  • MIC DEJUN: 2 oua fierte si 1 fruct citric
  • PRÂNZ: salată de legume verzi și pui
  • CINA: 2 ouă fierte, 1 portocală și salată de legume
MIERCURI
  • MIC DEJUN: 2 ouă fierte și 1 fruct citric
  • PRÂNZ: brânză slabă, 1 felie de pâine, 1 roșie
  • CINA: pui și salată
JOI
  • MIC DEJUN: 2 ouă fierte și 1 fruct citric
  • PRÂNZ: numai fructe
  • CINA: pui și salată
VINERI
  • MIC DEJUN: 2 ouă fierte și 1 fruct citric
  • PRÂNZ: legume la abur și 2 ouă
  • CINA: pește și salată
SÂMBĂTĂ
  • MIC DEJUN: 2 ouă fierte și 1 fruct citric
  • PRÂNZ: numai fructe
  • CINA: legume și pui
DUMINICĂ
  • MIC DEJUN: 2 ouă fierte și 1 fruct citric
  • PRÂNZ: salată de roșii, pui, legume la abur
  • CINA: legume la abur


A DOUA SĂPTĂMÂNĂ:

LUNI
  • MIC DEJUN: două ouă fierte
  • PRÂNZ: salată și pui
  • CINA: portocale, salată și două ouă fierte
MARŢI
  • MIC DEJUN: două ouă fierte
  • PRÂNZ: două ouă fierte și legume la abur
  • CINA: salata și pește la grătar
MIERCURI
  • MIC DEJUN: două ouă fierte și fructe
  • PRÂNZ: pui și salată
  • CINA: portocale, salată și două ouă fierte
JOI
  • MIC DEJUN: două ouă fierte și fructe
  • PRÂNZ: legume fierte la abur, două ouă fierte și brânză cu conținut scăzut de grăsimi
  • CINA: pui la abur și salată
VINERI
  • MIC DEJUN: două ouă fierte și fructe
  • PRÂNZ: salată de ton
  • CINA: două oua fierte și salată
SÂMBĂTĂ
  • MIC DEJUN: două ouă fierte și fructe
  • PRÂNZ: pui și salată
  • CINA: fructe
DUMINICĂ
  • MIC DEJUN: două ouă fierte
  • PRANZ și CINA: legume la abur și pui la abur
De reținut

Dieta este deosebit de săracă în carbohidrați, așa că nu uita să consulți medicul înainte de a o începe. Meniul este simplu și îl poți urma cu ușurință, așa că încearc-o și vei fi uimit de rezultate!

Ajută la pierderea în greutate?

Dieta cu ouă fierte constă în principal din ingrediente cu conținut scăzut de calorii, cum ar fi ouă, legume fără amidon și fructe cu conținut scăzut de carbohidrați.

Astfel, respectarea dietei va duce probabil la un deficit de calorii, ceea ce înseamnă că vei consuma mai puține calorii decât arzi pe parcursul zilei. Deși mai mulți factori afectează gestionarea greutății, un deficit caloric este esențial pentru pierderea în greutate.

Dieta cu ouă fierte este, de asemenea, săracă în carbohidrați, ceea ce poate spori și mai mult pierderea kilogramelor în plus.

De fapt, o analiză a 12 studii a constatat că, o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați, urmată pe termen scurt, crește semnificativ pierderea în greutate și diminuează considerabil factorii de risc pentru boli de inimă, cum ar fi tensiunea arterială.

Un studiu efectuat pe 164 de persoane cu un indice de masă corporală (IMC) de 25 sau mai mult a constatat, de asemenea, că, după o dietă săracă în carbohidrați timp de 20 de săptămâni, s-a îmbunătățit semnificativ metabolismul și a scăzut nivelul de grelină, hormonul foamei.

Acestea fiind spuse, reține că, deși dieta poate duce la pierderea inițială în greutate, poți recăpăta kilogramele pierdute odată cu reluarea alimentației obișnuite. Prin urmare, poate să nu fie cea mai bună opțiune pentru menținerea greutății pe termen lung.

De reținut

Dieta cu ouă fierte este săracă în calorii și carbohidrați, ceea ce ar putea duce la pierderea în greutate pe termen scurt. Cu toate acestea, poți recăpăta kilogramele pierdute odată ce o alimentația obișnuită este reluată.

Beneficiile potențiale ale dietei cu ouă fierte

Dieta cu ouă fierte încurajează consumul de alimente sănătoase, inclusiv proteinele slabe, ouăle, fructele și legumele, care sunt bogate în multe vitamine, minerale și antioxidanți importanți pentru sănătate.

De asemenea, limitează ingredientele nesănătoase, cum ar fi băuturile îndulcite cu zahăr și alimentele procesate.

Pe lângă faptul că sunt bogate în calorii, carbohidrați și zahăr adăugat, studiile arată că băuturile carbogazoasee pot contribui la probleme precum cariile, hipertensiunea arterială, inflamația și rezistența la insulină.

Mai mult, cercetările arată că alimente procesate consumate în mod regulat pot fi asociate cu un risc mai mare de obezitate, boli de inimă și cancer.

De asemenea, merită remarcat faptul că dieta cu ouă fierte poate fi utilă dacă ești o persoană foarte organizată, deoarece oferă îndrumări cu privire la rețete, planuri de masă și listă cu alimentele permise și interzise.

Dieta cu ouă fierte încurajează consumul mai multor alimente nutritive și le limitează pe cele nesănătoase.

Efecte secundare & contraindicații

Fiind un regim de slăbit atât de restrictiv, poate da amețeli, stare de slăbiciune fizică, dureri de cap și dereglări digestive. Dacă luați suplimente de vitamine și minerale, puteți ajuta organismul să treacă mai ușor peste cele două săptămâni. Dacă vă simțiți rău întrerupeți dieta și mergeți imediat la medic.

Dacă suferiți de vreo boală sau aveți sistemul imunitar slăbit, nu ar trebui să urmați acest regim de slăbit. Cereți părerea medicului înainte de a începe dieta.

Dezavantajele dietei cu ouă fierte

Dieta cu ouă fierte este extrem de restrictivă și oferă puțină varietate, permițând doar câteva alimente și eliminând grupuri întregi de produse.

Acest lucru poate face nu numai ca dieta să fie dificil de urmat pe termen lung, ci și să facă dificilă satisfacerea nevoilor nutriționale. Deoarece sunt permise doar câteva alimente, riscul de apariție a deficiențelor nutritive poate crește, mai ales dacă urmezi dieta pe termen lung.

De exemplu, cerealele integrale sunt bogate în fibre, vitamine și minerale, în timp ce legumele cu amidon precum cartofii sunt o sursă excelentă de vitamina C, potasiu și magneziu. Niciuna dintre aceste grupe de alimente nu este permisă în dietă.

În plus, dieta este atât de săracă în calorii încât s-ar putea să nu ofere un aport caloric suficient pentru multe persoane.

Restricția prelungită a caloriilor poate provoca efecte secundare grave, inclusiv un nivel scăzut de energie, funcția imunitară afectată, scăderea densității osoase și tulburări menstruale.

Planul poate promova, de asemenea, obiceiuri alimentare nesănătoase, eliminând grupe întregi de alimente și restricționând sever aportul caloric.

În cele din urmă, reține că, în timp ce ouăle au fost considerate dintotdeauna nesănătoase, deoarece conțin colesterol, cercetătorii au descoperit că ele afectează minim nivelul colesterolului din sânge.

De reținut

Dieta cu ouă fierte este extrem de restrictivă, nesustenabilă și oferă puțină varietate. De asemenea, reduce sever aportul de calorii și poate conduce la obiceiuri alimentare nesănătoase.

Nu este recomandat să țineți dieta de două ori la rând. Faceți o pauză de cel puțin o lună de zile și apoi o puteți relua dacă mai doriți să slăbiți.