Cu cat rata metabolica este mai mare, cu atat mai energic si activ esti! Cu toate acestea, in cazul in care rata metabolismului este lenta, te-ai putea confrunta cu unele probleme grave, cum ar fi oboseala, colesterol ridicat, slabiciune musculara, piele uscata, crestere in greutate, articulatii umflate, secretii menstruale abundente, depresie si un ritm cardiac lent.

Este important sa-ti stimulezi metabolismul pentru a mentine corpul sanatos. Desi este adevarat ca metabolismul este partial guvernat de genetica, exista mai multe moduri de imbunatati metabolismul in mod natural. O modalitate de a face acest lucru este prin consumul anumitor alimente.


1.

Mere

In timp ce un mar pe zi este un obicei sanatos, in multe feluri, poate chiar da un impuls pentru metabolism si poate ajuta la pierderea in greutate.

Scazute in calorii si bogate in fibre solubile, merele sunt excelente pentru cei care doresc sa-si accelereze metabolismul.

Continutul de fibre de asemenea, ajuta la digestie. De fapt, fibrele din mere impiedica celulele sa absoarba grasimi si incurajeaza, de asemenea, absorbtia de apa. Acest lucru, la randul sau, ajuta la eliminarea depozitelor de grasime din organism, asigurand un impuls activitatii metabolice.


2.

Cafea neagra

Activitatea de stimularea a metabolismului a cafelei este derivata din cafeina, un stimulent psihoactiv al sistemului nervos central, care functioneaza pentru a imbunatati rata metabolismului organismului.

Conform unui studiu din 1980 publicat in American Journal of Clinical Nutrition, dupa ce mananci, cafeaua are efecte imediate asupra metabolismului, in special in oxidarea grasimii.


3.

Scortisoara

Scortisoara este un mod delicios de a accelera metabolismul si de a piarde in greutate. In afara de faptul ca au un continut scazut de calorii, scortisoara este bogata in antioxidanti si fitochimicale care contribuie la accelerarea ratei metabolismului.


4.

Broccoli

Broccoli este una dintre acele legume miraculoase care ajuta la imbunatatirea activitatii metabolice. Este bogat in calciu si vitamina C, ambele componente esentiale pentru un metabolism imbunatatit.

Calciul actioneaza ca un factor declansator pentru stimularea metabolismului, in timp ce vitamina C ajuta la o mai buna absorbtie a calciului. In plus, broccoli este plin de fitochimicale, care accelereaza descompunerea grasimilor.

Bogat in acid folic, fibre dietetice, acizi grasi omega-3, magneziu si vitaminele C, K, B6 si B12, broccoli ajuta la arderea grasimilor fara a adauga calorii in plus.


5.

Lamaile

Sunt o modalitate excelenta pentru a-ti imbunatati metabolismul. Lamaile sunt de ajutor in detoxifierea ficatului si curatarea sistemului digestiv.

Enzimele si vitamina C din lamai ajuta la eliminarea toxinelor din organism prin transformarea acestora in compusi care sunt eliminati din organism sub forma de deseuri. Acest lucru ajuta in cele din urma la imbunatatirea functiei metabolice.

Se stoarce sucul de la o jumatate de lamaie intr-un pahar cu apa calda si se bea zilnic dimineata, pe stomacul gol, pentru a da un impuls metabolismului.

De asemenea, poti include lamai in dieta zilnica pentru a da aroma mancarii.


6.

Grefe

Sunt bogate in vitamina C, care ajuta la imbunatatirea functiei sistemului metabolic. Vitamina C regleaza metabolismul si ajuta la arderea grasimilor.

Grefele contin, de asemenea, naringenina, un flavonoid, care are proprietati antioxidante excelente necesare pentru metabolism. Naringenina ajuta echilibrarea nivelului de insulina din sange.

Aceasta, la randul sau, duce la niveluri echilibrate de zahar din sange si metabolism imbunatatit.


7.

Ceaiul verde

Atunci cand vorbim de stimularea metabolismului, ceaiul verde este unul dintre cele mai bune superalimente. Incarcat cu antioxidanti si polifenoli, ceaiul verde are un rol important in imbunatatirea activitatii metabolice a corpului tau.

Un studiu din 1999 publicat in American Journal of Clinical Nutrition raporteaza ca ceaiul verde are proprietati termogenice si sustine oxidarea grasimilor.


8.

Cayenne

Contine un compus cunoscut sub numele de capsaicina, care are un impact pozitiv asupra ratei metabolice a organismului tau. Capsaicina are proprietati termogenice care ajuta celulele sa transforme energia in caldura.

Un studiu din 2008 publicat in Journal of Biological Chemistry raporteaza ca acest compus este asociat cu o crestere a termogenezei, care stimuleaza temperatura corpului si metabolismul.

Capsaicina imbunatateste activitatea proteinelor in interiorul celulelor adipoase, care ajuta la descompunerea grasimilor, potrivit unui studiu publicat in Journal of Proteome Research in 2010.


9.

Ghimbir

Un alt ingredient comun de bucatarie, care poate da un impuls metabolismului este ghimbirul. Are calitati termogenice, ceea ce inseamna ca aportul poate creste usor temperatura corpului. Aceasta crestere a temperaturii corpului este legata de o rata metabolica mai mare.

Fiind un vasodilatator, ghimbirul ajuta la cresterea diametrului arterelor mici si la imbunatatirea circulatiei sangelui. Crestere a fluxului sanguin si al circulatiei provoaca o crestere a temperaturii corpului, care, la randul sau, sustine metabolismul si ajuta organismul sa arda mai multe calorii.

In plus, ghimbirul ajuta la cresterea sentimentului de satietate, astfel incat mananci mai putin si arzi caloriile mai repede.


10.

Migdale

Consumul de migdale poate duce la o crestere consumului de energie al corpului.

Cu toate ca migdalele sunt bogate in calorii, acestea sunt ambalate cu acizi esentiali omega-3 acizi, care imbunatatesc metabolismul. Acesti acizi grasi reduc producerea unui hormon cunoscut ca leptina, un produs chimic natural care scade metabolismul.