Sparanghelul în sarcină. Tot ce trebuie să știi
Cum să slăbești dacă nu ai chef să ții dietă
  • Înveți să mănânci fără numărat calorii sau cântărit mâncare
  • Rezultate vizibile rapid, încă din primele zile
  • Tehnici de mindfulness pentru a combate mâncatul emoțional
  • Rutine zilnice simple pentru un metabolism accelerat
  • Șansa de a slăbi kg bune până la Paște

Vă place sau nu vă place! Nu există cale de mijloc atunci când vine vorba de sparanghel. Cu o tulpină lemnoasă și o aromă puternică, această legumă pur și simplu pe unii îi încântă, iar pe alții… îi dezgustă.

Dar dacă vă place și sunteți însărcinată, oare este în regulă să pregătiți sparanghel la cină? Da! Iar dacă alăptați? Da și atunci!

Iubitorii de sparanghel pot fi siguri că legumele lor preferate nu trebuie să fie în afara meniului în timpul sarcinii sau alăptării. Totuși, există câteva lucruri de care ar trebui să țineți cont înainte de a consuma sparanghelul.

Ce este sparanghelul?

Sparanghelul este o specie de plante erbacee cu rădăcini cărnoase și frunze nedezvoltate, asemănătoare ca aspect cu solzii unui pește. Este înrudit cu ceapa, prazul și usturoiul. Lăstarii sau tulpinile sale sunt ceea ce mâncăm în mod obișnuit ca legumă și are culoarea verde, albă sau violetă, în funcție de soi.

Este sigur să consumi sparanghel în timpul sarcinii sau alăptării?

Sparanghelul este 100% sigur de consumat în timpul sarcinii și alăptării. Cu toate acestea, există câteva motive pentru care s-ar putea să nu vreți să exagerați.

De altfel și în ceea ce privește alăptarea, există câteva lucruri de luat în considerare:

  • Consumul mare de sparanghel poate afecta aroma laptelui matern. Asta nu este o problemă, în sine, dar copilul s-ar putea să nu fie un fan. Dacă observați că bebelușul este mai puțin interesat să se hrănească după ce ați mâncat sparanghel, poate ar fi bine să încercați să mâncați mai puțin data viitoare.
  • Totodată, dacă mâncați mult sparanghel în timpul alăptării, copilul dumneavoastră ar putea avea gaze. Unii oameni cred că alimentele pe care le consumă, ce produc gaze, pot determina asta și la copil, dar alții spun că laptele matern nu poate „transmite” gaze bebelușului. Cel mai bine este să fiți atentă dacă micuțul dumneavoastră are gaze după ce mâncați sparanghel. Dacă cumva apar, reduceți consumul.

Beneficiile în timpul sarcinii

În orice perioadă a vieții, sparanghelul este o legumă super sănătoasă, plină de vitamine, ce nu conține grăsimi sau calorii. Acest lucru este valabil în timpul sarcinii, mai ales că unii dintre nutrienții din sparanghel sunt deosebit de buni pentru copiii care cresc în uter.

Iată câteva dintre beneficiile unei mese cu sparanghel:

Vitamina K

Această vitamină este importantă atât pentru dumneavoastră, cât și pentru copil în timpul sarcinii. Ajută la coagularea sângelui, ceea ce înseamnă că poate preveni sângerarea excesivă în timpul travaliului și nașterii.

Sparanghelul este bogat în vitamina K, dar este important să știți că nu se acumulează și nu rămâne mult timp în organism, așa că ar fi indicat să îl includeți zilnic în dieta dumneavoastră dacă doriți să profitați de beneficiile sale.

Folați

Folații fac parte dintre nutrienți esențiali pentru sarcină. Este important pentru dezvoltarea tubului neural al bebelușului. O cantitate mare de folați, ce se găsește în mod natural în alimente sau de acid folic (forma sa sintetică), în special la începutul sarcinii, reduce semnificativ riscul ca bebelușul să aibă o tulburare la nivelul coloanei vertebrale, cum ar fi spina bifida.

Doar 90 de grame de sparanghel conțin 134 de micrograme de folați sau, altfel spus, aproximativ 34% din valoarea zilnică recomandată.

Calciu

În aceleași 90 de grame de sparanghel, veți beneficia de mai mult de 20 de miligrame de calciu. Deși aceasta nu este o cantitate mare, fiecare aport contează, mai ales atunci când poate ajuta la menținerea oaselor dumnevoastră și ale bebelușului sănătoase și puternice.

Fibre

Sparanghelul este bogat în fibre solubile, cele care vă mențin tranzitul intestinal regulat. Deoarece constipația este o problemă obișnuită în timpul sarcinii, consumul regulat de sparanghel vă poate ajuta să evitați unele dintre problemele comune în această perioadă.

Efecte secundare ale unui consum mărit de sparanghel

Niciunul dintre efectele secundare ale consumului de sparanghel în cantitate mare nu este dăunător, dar ar putea fi puțin neplăcute atunci când sunteți însărcinată.

Deoarece sparanghelul are multe fibre, precum și o enzimă numită rafinoză, vă poate face să aveți gaze (la fel ca atunci când mâncați broccoli, varză sau conopidă). Dacă vă confruntați deja cu gaze cauzate de sarcină, disconfortul pe care sparanghelul îl provoacă s-ar putea să fie prea mare în raport cu beneficiile pe care le aduce.

Există riscuri în ceea ce privește consumul de sparanghel?

Deoarece sparanghelul este înrudit cu ceapa, prazul, usturoiul și arpagicul, ar trebui să îl evitați dacă aveți o alergie cunoscută la oricare dintre aceste alimente.

Singurul lucru ce trebuie spus este că sparanghelul trebuie spălat foarte bine înainte de a fi consumat în timpul sarcinii. Desigur, este valabil pentru toate legumele crude, dar sparanghelul necesită mai multă atenție decât, să zicem, castraveții.

Și asta deoarece capetele funky ale tulpinilor de sparanghel sunt numai bune pentru adăpostirea tipurilor de bacterii ce pot provoca infecții cu listeria (precum și cele de la alți paraziți și agenți patogeni), așa că este înțelept să le curățați bine tulpinile înainte de a le consuma.

Cum se prepară sparanghelul

După ce spălați bine sparanghelul, îl puteți mânca crud (într-o salată) sau gătit la abur, prăjit (sote), pe grătar ori copt.

Deoarece partea inferioară a tulpinii poate fi dură, va trebui să o îndepărtați. Tăiați în jur de 2 centimetri din partea de jos cu un cuțit sau chiar o puteți rupe.

Cel mai simplu mod de a pregăti sparanghelul gustos este să-l căliți cu puțin ulei de măsline, sare de mare și lămâie, dar îl puteți pregăti cum preferați. Adăugați-l în paste, supe și omlete ori pe grătar înfășurat în folie de aluminiu. Sau îl puteți amesteca și cu alte ingredientele ce vă plac și să îl prăjiți.

Sparanghelul - alimentul secret al femeilor însărcinate

Când sparanghelul este curățat, depozitat și pregătit corect, este 100% sigur să îl mâncați în timpul sarcinii și alăptării. Este posibil să aveți câteva efecte secundare minore dacă mâncați o o porție copioasă, dar niciuna dintre acestea nu este dăunătoare pentru dumneavoastră sau pentru copilul dumneavoastră.

Atâta timp cât vă place, mâncați cât de mult sparanghel vreți. Este o legumă de primăvară, bogată în folați și vitamine, ce ajută la menținerea sănătății dumneavoastră și a copilului pe care îl aveți în burtă.