Mancaruri de post rapide

Mancaruri de post rapide retete: cum gatesti mancaruri de post rapide si cele mai gustoase retete de mancaruri de post gustoase, mancaruri de post delicioase, mancaruri gatite romanesti, mancaruri cu ciuperci, mancaruri cu smantana, retete mancaruri fara carne, retete rapide, ciorbe rapide, pancakes rapide, supe ciorbe rapide.

Vinete pane de post, la cuptor

Vinetele pot fi incluse într-o mulțime de rețete și feluri de mâncare, care mai de care mai gustoase. Astăzi vă propunem o rețetă simplă, rapidă, economică și de post de vinete pane. În plus, sunt făcute la cuptor, cu foarte puțin ulei, așa că nu trebuie să vă faceți griji pentru siluetă, ca în cazul prăjelilor. Le puteți servi cu salată, cu sosul preferat sau în orice combinație vă place. 

Pastă de ciuperci cu usturoi - de post

În zilele de post, legumele sunt baza oricărei mese, indiferent sub ce formă alegeți să le consumați. Ciupercile în mod special reprezintă o alegere foarte sănătoasă și potrivită pentru post, sunt o sursă excelentă de proteine și nutrienți și aveți o mulțime de tipuri de ciuperci din care să alegeți.  Iar dacă v-ați plictisit de clasica tocăniță de ciuperci sau supă-cremă, astăzi vă propunem ceva inedit: pate sau pastă de ciuperci, spuneți-i cum vreți. Se face rapid, este delicioasă cu o felie de pâine prăjită și este suficientă pentru un prânz sau o cină rapidă. Maioneza vegetală se face foarte simplu și găsiți instrucțiunile AICI. 

Chifteluțe din dovlecei - de post

În perioada postului, legumele sunt cele mai bune prietene ale noastre. Multe rețete pe care le facem în varianta cu carne pot fi adaptate, astfel încât să ne bucurăm de ele și în post, fără să încălcăm regulile acestuia. Chifteluțele din dovlecei sunt cele mai gustoase chifteluțe de post pe care le puteți încerca și vă asigurăm că o să vă placă atât de mult, încât veți vrea să le faceți și când nu veți mai ține post. Chifteluțele de post din dovlecei se fac foarte simplu și rapid și vor fi pe placul întregii familii. Dacă vreți să evitați prăjitul, le puteți face în cuptor, pe hârtie de copt unsă cu puțin ulei. Sunt excelente alături de un sos de usturoi!

Tocăniță de ciuperci - de post

Ciupercile sunt una dintre cele mai sănătoase și hrănitoare legume pe care le puteți consuma în perioada postului. Sunt pline de nutrienți și proteine vegetale, sunt versatile și au avantajul că se pot găti într-o mulțime de feluri. Ciupercile se găsesc pe piață tot timpul anului, sunt accesibile ca preț și vă puteți îndrepta spre orice tip de ciuperci vă place, de la banalele champignon, până la gălbiori, pleurotus etc. Tocănița de ciuperci pe care v-o propunem astăzi este delicioasă, se face ușor și poate fi un prânz sau o cină excelentă, fie că țineți sau nu post. Se potrivește de minune cu mămăliguță, piure sau orez și, pentru un gust optim, vă sugerăm să folosiți ciuperci proaspete, nu din conservă.

Salată de boeuf de post

Atunci când ne gândim la salata de boeuf, ne gândim automat la o masă festivă, de sărbătoare. Dar salata de boeuf poate fi preparată în orice moment și pentru orice ocazie, chiar și în perioada postului. Pentru varianta de post, vom înlocui carnea cu ciupercile și vom folosi maioneză vegetală.  Maioneza de post o puteți găsi în orice supermarket, gata preparată, sau o puteți face acasă, din ulei de măsline și lapte de soia. Găsiți AICI o rețetă rapidă de maioneză vegetală.

Pate de ciuperci și caju (de post)

În perioada postului, pateul vegetal este o alegere delicioasă și sănătoasă, cu condiția să nu fie din cel din comerț. Pateul vegetal făcut în casă este sănătos și hrănitor și poate fi făcut din orice legume sau combinație de legume vă place.  Astăzi vă propunem o rețetă foarte simplă, sănătoasă și delicioasă de pate de ciuperci și caju, cremos, care poate fi păstrat mai multe zile la frigider. 

Pate de linte roșie (de post)

Astăzi vă propunem o rețetă ușoară și rapidă, vegetală, de care vă veți îndrăgosti la prima degustare. Un pate de linte cremos, fin și sățios, pe care îl puteți savura în orice perioadă a anului, pentru că este de post.  Lintea roșie este una dintre cele mai sănătoase și hrănitoare legume. Este o sursă importantă de proteine vegetale și este foarte versatilă. Dacă v-ați plictisit de clasica supă cremă sau de mâncarea de linte, această pastă sau pate de linte este ideal. Nu se face greu și seamănă destul de mult cu hummusul. 

Hummus cu avocado - de post

O porție de hummus este o alegere delicioasă și sănătoasă în orice moment al zilei, fie că țineți post sau nu. Puteți combina năutul din conservă, gata fiert, cu tot felul de ingrediente, pentru a-i da de fiecare dată alt gust.  Astăzi vă propunem o rețetă delicioasă, sănătoasă și potrivită pentru perioada postului. Hummusul cu avocado este o alegere foarte sănătoasă și gustoasă, care vă asigură o sursă importantă de fibre, carbohidrați și grăsimi sănătoase pentru orice moment al zilei. 

Omletă fără ouă - micul dejun perfect, de post

Sună ciudat, dar puteți face omletă fără ouă, de care să vă bucurați în perioada postului. Dacă vă este dor de o omletă cu legume la micul dejun, dar țineți post, această rețetă vă va scoate din încurcătură. Probabil vă întrebați cu ce veți înlocui ouăle din omletă. Răspunsul e simplu: cu tofu. Iar combinația cu legume vă asigură un mic dejun delicios, consistent și plin de vitamine și fibre. 

Hummus libanez - de post

Unul dintre cele mai cunoscute aperitive orientale este hummus-ul. Celebra pastă de năut este foarte gustoasă, aromată și hrănitoare și este o variantă delicioasă în perioada postului.  Găsiți hummus gata preparat și la conservă, în supermarket, dar cel preparat acasă este mai gustos și puteți adapta ingredientele în funcție de gusturi. Puteți folosi năut uscat, pe care îl lăsați la înmuiat peste noapte și apoi îl fierbeți. Varianta mai rapidă este cu năut la conservă, deja fiert.

Pasta de avocado - de post

O reteta gustoasa si sanatoasa pentru micul dejun.

Pizza Verde, O Varianta Sanatoasa Plina De Legume

Pizza nu este cel mai sanatos fel de mancare, dar daca totusi nu te poti abtine, incearca aceasta varianta plina de legume.

Salată rapidă de ciuperci

Ciupercile sunt o sursă excelentă de proteine vegetale și nu trebuie să lipsească din alimentație, mai ales dacă sunteți vegetarieni sau țineți post. Există o mulțime de rețete cu ciuperci, care mai de care mai delicioase. Dar ciupercile sunt bune și în stare crudă, integrate în salată, fără să fie preparate termic. Astăzi vă prezentăm o salata super simplă și rapidă cu ciuperci. Secretul constă în faptul că dressingul le va înmuia și vor deveni fragede, fără să aibă acea textură neprietenoasă atunci când le mâncați. 

Orez în stil marocan

Dacă vă place orezul și vreți un gust inedit, trebuie să încercați această rețetă în stil marocan. O porție de orez aromat cu condimente și pregătit la cuptor, îndulcit cu stafide.  Bucătăria orientală este una extrem de ofertantă atunci când vine vorba atât despre cărnuri, cât și despre garnituri. Orezul în stil marocan nu se compară cu niciun alt fel de a găti orezul. Combinația de condimente și stafide este una inedită și poate părea ciudată dacă nu vă place ideea de mâncare dulce.  Puteți renunța la stafide, dacă doriți, și să păstrați doar condimentele și migdalele din rețetă. Dacă, dimpotrivă, vă place ideea de mâncare combinată cu fructe dulci, mai puteți adăuga și smochine, caise confiate sau curmale. Rețeta de orez în stil marocan este una bazată pe coacerea orezului, nu pe fierberea lui, cum se obișnuiește în bucătăria autohtonă. 

Orez în stil asiatic cu ghimbir și usturoi

Orezul este o garnitură potrivită aproape în orice combinație. Se potrivește cu carne de pui, de porc, vită și chiar și pește, ca să nu mai vorbim de faptul că este delicios și simplu de făcut. Astăzi vă propunem o rețetă de orez în stil asiatic, cu usturoi și ghimbir. Un fel de mâncare sau o garnitură aromată, ușor iute, dar foarte bună. 

Pastă de avocado cu usturoi

Chiar dacă este un fruct, avocado se încadrează perfect în rețete sărate. În plus, este o sursă excelentă de grăsimi vegetale, Omega 3 și Omega 6 și poate fi inclus în aperitive, servit simplu sau sub formă de pastă, în diverse combinații de gusturi.  Astăzi vă propunem o pastă ușoară și rapidă de avocado cu usturoi, pe care o faceți în cinci minute și o devorați la fel de repede. Dacă vreți să preparați varianta vegetariană sau de post, puteți renunța la smântâna din rețetă sau să o înlocuiți cu maioneză vegetală. 

"Orez" de conopidă cu lămâie și usturoi

Dacă nu ați încercat niciodată ”orezul” de conopidă sau cus-cus-ul de conopidă, așa cum mai este numit, trebuie să o faceți! Este o rețetă foarte ușoară și delicioasă, vegetariană, pe care o puteți savura ca atare sau ca garnitură. Dacă v-ați plictisit de orez sau vreți să evitați carbohidrații, puteți face acest ”orez” de conopidă. Este asemănător la gust și textură, dar are o cantitate mai mică de carbohidrați și mai mare de fibre.

Pancakes de post

Clatitele americane sunt intotdeauna o idee buna, cu atat mai mult in perioada de post, cand ai pofta de ceva dulce. 

Mancare Rapida De Post

3 cartofi ueli 2 felii de paine ketchup

Chifteluțe din cartofi (de post)

Chifteluțele din cartofi, aromate și delicioase, sunt ideale atunci când țineți post sau urmați un regim de viață vegetarian sau pur și simplu vreți o alternativă la chiftelele clasice.

Hummus cu dovleac copt

Dovleacul este vedeta toamnei și poate fi inclus într-o mulțime de rețete, fie ele dulci sau sărate. Putem face plăcintă sau cheesecake cu dovleac, dar și supă sau hummus. Este la fel de gustos atât în combinații dulci, cât și sărate, iar aroma de copt dă preparatelor o savoare aparte.  Astăzi vă propunem o rețetă de hummus cu dovleac copt, simplă și delicioasă. Puteți savura pasta de năut cu dovleac cu lipii, pâine prăjită sau tartine, pe post de aperitiv. 

Cartofi mov la cuptor, cu usturoi și pătrunjel

Cartofii mov sunt nu numai arătoși în farfurie, ci și plini de substanțe nutritive și potriviți pentru a fi incluși în alimentație, mai ales în meniul copiilor.

Tartine cu mazăre și pesto

Oricând ai poftă de ceva bun și rapid, sau trebuie să prepari niște aperitive pentru musafiri, un platou cu tartine te scoate din încurcătură. Astăzi vă propunem o rețetă de tartine cu mazăre și pesto, delicioase, colorate și foarte simplu de făcut.  Tot ce aveți de făcut este să puneți toate ingredientele în blender și să le pasați. În cinci minute aveți deja crema pentru tartine pregătită și tot ce trebuie să mai faceți este să o întindeți pe feliile de pâine. 

Spaghete de post

1 pachet spaghete de post, piper, condimente, bulion sau sos de rosii, ulei, verdeata, 1 ceapa, 1 ardel, 1 morcov

Clătite pufoase cu cacao - de post

Deserturile pot fi foarte ușor adaptate în perioada postului, pentru a ne bucura de aroma lor chiar dacă nu consumăm alimente de origine animală. Iar clătitele sunt unul dintre deserturile cel mai ușor de adaptat în această perioadă.

Zacuscă cu ciuperci pentru iarnă

Dintre toate conservele care se fac pentru iarnă, zacusca ocupă un loc aparte. Este mâncarea care ne aduce aminte de orice perioadă a vieții, din copilărie până în studenție. Și asta pentru că, oricând ți-e foame și nu ai ce mânca, un borcan cu zacuscă te scoate din încurcătură.  Rețeta pe care v-o propunem astăzi este una simplă și delicioasă, de zacuscă cu ciuperci, care se păstrează excelent pe parcursul iernii și al cărei gust vă va cuceri.

Ștrudele cu mere și nucă

Deserturile cu mere sunt delicioase, aromate și inundă casa de parfum, mai ales dacă puneți și un strop de scorțișoară. Astăzi vă propunem să încercați o rețetă simplă de ștrudele cu mere, pentru care nu aveți nevoie decât de câteva ingrediente.  Rețeta este atât de ușoară încât și un copil o poate face. Folosiți aluat foietaj cumpărat și scăpați de orice fel de bătaie de cap. Dacă vreți să faceți aceste ștrudele în varianta de post, renunțați la unt și la albușul din rețetă și asigurați-vă că alegeți un aluat foietaj de post. 

Bomboane suedeze cu nucă de cocos - de post

Atunci când ai poftă de ceva dulce, rapid, dar mai ales de post, o porție de bomboane (sau bombe, cum mai sunt numite) suedeze, tăvălite prin nucă de cocos, te poate scoate din impas. Se fac ușor, sunt potrivite pentru orice ocazie și puteți înlocui sau adăuga și alte ingrediente care vă plac. De exemplu, puteți înlocui fulgii de ovăz cu biscuiți pisați. Puteți renunța la zahăr și adăuga miere sau îndulcitori naturali, dacă vreți să le transformați într-un desert foarte potrivit și pentru copii.

Biscuiti De Post

3 cani de zahar, 2 pachete de margarina, 2 cani ulei, 3 cani de bors, 2 lingurite bicarbonat, faina(cat cuprinde) , mirodenii, esente, 3 linguri cacao, fistic pentru decor

Falafel Cu Sos Harissa

O reteta perfecta pentru vegetarieni, dar te poti bucura si tu de acest preparat, langa un sos picant.

Tocanita De Ciuperci Si Soia - De Post

(3-4 persoane) 2 cepe medii 1-2 morcovi razaliti 1 ardei rosu usturoi patrunjel 300-400 g ciuperci (Champignon) o punga medie de soia cubulete putin bulion ulei vegeta sare piper boia

Cannelloni cu legume – de post

8 tuburi cannelloni, 100 g ciuperci, 100 g broccoli, 200 g legume congelate (morcov, mazare, porumb, ardei gras), 100 g cascaval de post, sare, piper, 2-3 linguri ulei, 1 lingura pesmet.

Edamame cu usturoi și chilli

Edamame cu usturoi și condimente este o rețetă ușoară și rapidă pe care o puteți prepara pentru orice ocazie. Vezi cum se prepară un superalimentul cu o mulțime de proprietăți.

Salată de quinoa cu avocado și fasole roșie

Quinoa este un ingredient considerat super aliment, care poate face din orice salată una mult mai gustoasă și sănătoasă. Cu o cantitate mare de proteine, fier și vitamina E, quinoa poate fi inclusă într-o mulțime de rețete, iar în salate este extrem de versatilă. Astăzi vă propunem o salată ușor de făcut, în stil mexican, cu fasole roșie, foarte gustoasă și sănătoasă. Aveți nevoie doar de câteva ingrediente și veți obține o masă sănătoasă, potrivită pentru toată familia.  

Salata De Conopida Cu Ceapa Rosie (de Post)

1 conopida de ~600-700 g 1 ceapa rosie 1 lamaie 5-6 catei de usturoi cateva fire de marar si patrunjel (verdeata uscata) 2-3 linguri ulei de masline 1 lingurita zahar sare piper

Salată de quinoa cu spanac și roșii uscate

Quinoa este genul de ingredient care a apărut de nicăieri și a câștigat o popularitate incredibilă. Este foarte gustos, sățios și versatil și poate fi integrat într-o mulțime de rețete, de la deserturi până la salate și preparate mai complicate. Quinoa este o sursă importantă de proteine și vitamina E, așa că o salată de quinoa este perfectă pentru cină sau pentru o masă rapidă. Astăzi vă propunem o salată ușoară și rapidă de quinoa cu spanac și roșii uscate, delicioasă și hrănitoare. 

Falafel arăbesc cu salată tabouleh

Vă e poftă de o mâncare cu iz oriental sau pur și simplu vreți ceva ușor de făcut, rapid și fără carne? Ați ajuns exact unde trebuie, pentru că astăzi vă propunem o porție delicioasă de falafel, chifteluțe din năut cu pătrunjel și condimente, 100% vegetariane și care se potrivesc de minune alături de o salată tabouleh. Falafelul este alegerea perfectă dacă vreți să savurați niște chifteluțe aromate, dar v-ați săturat de carne. Este o rețetă ușoară, perfectă pentru o cină rapidă și gustoasă. Falafelul se potrivește de minune cu salata tabouleh, dar nu este obligatoriu să le savurați împreună. Puteți combina falafelul cu sosuri, cartofi prăjiți sau orice vă trece prin minte.

Ardei umpluți de post, cu sos de roșii și ciuperci

Ardeii umpluți sunt o mâncare foarte spornică, practică și ușor de făcut. În perioada postului, puteți face ardei umpluți fără carne, adaptați la gusturile și preferințele voastre. Ardeii umpluți de post sunt la fel de gustoși ca aceia umpluți cu carne, sunt foarte sănătoși și hrănitori și pot fi consumați și de cei care țin post, dar și de vegetarieni. Ardeii umpluți cu ciuperci se fac ușor, sunt gustoși și sunt o mâncare de care vă puteți bucura în această perioadă. 

Bruschete cu sos Tapenade

Aperitivele rapide și ușoare sunt ideale atunci când aveți de preparat o masă pentru musafiri, pentru o petrecere sau pur și simplu aveți poftă de ceva bun și rapid. Un sos, o pastă sau un pate făcut la rece vă scoate întotdeauna din încurcătură.  Astăzi vă propunem o rețetă simplă de pastă Tapenade, un pate cremos de măsline cu capere și anșoa, originară din sudul Franței. Spre deosebire de pateul de măsline, clasic, ingredientul cheie din această rețetă în reprezintă caperele. Este o rețetă de post, iar pasta poate fi păstrată mai multe zile în frigider, într-un recipient închis. 

Imam Bayaldi - vinete umplute cu legume (de post)

Mâncarea turcească ocupă un loc aparte în bucătăria internațională. Fie că are sau nu carne, există o mulțime de preparate turcești care au ajuns și în bucătăriile noastre. Iar astăzi vă propunem o rețetă cu tradiție și cu o poveste interesantă.  Imam Bayaldi se poate traduce prin ”imamul a leșinat” și face referire la cât de gustos este acest preparat. Este un fel de mâncare doar din legume, fără carne, care poate fi servit ca atare sau cu orez. Sigur că există și varianta de vinete umplute cu carne, dar aceea este altă poveste. Imam Bayandi este un preparat potrivit și în perioada postului, dar și pentru vegetarieni. 

Briam - mâncare grecească de legume (de post)

O tocăniță sau o mâncare de legume este oricând o alegere delicioasă și sănătoasă, fie că sunteți vegetarieni, țineți post sau pur și simplu vreți ceva fără carne. Există o mulțime de rețete pe bază de legume, delicioase și rapide. De la o banală tocăniță de cartofi, până la preparate mai elaborate.  Astăzi vă propunem o mâncare de legume inspirată din bucătăria grecească. Se face la cuptor, extrem de simplu, și este foarte potrivită și pentru perioada postului. Puteți adăuga orice alte legume vă plac, cum ar fi ardei, broccoli sau ciuperci. 

Salata De Post In Straturi

2 sfecle rosii fierte rase pe razatoarea mare 4 cartofi fierti dati pe razatoare 2 morcovi fierti dati pe razatoare 5 cepe feliate maioneza de post ulei de masline otet 1 lamaie condimente masline,gogosar patrunjel - pentru ornat

Pate de măsline (de post)

Atunci când aveți poftă de o gustare rapidă, delicioasă și care să nu necesite ingrediente complicate, o felie de pâine cu pateu de măsline este ideală. Puteți face acest pateu și pentru aperitive, atunci când aveți musafiri și vreți să pregătiți mai multe feluri de gustări. În plus, rețeta este una de post, așa că vă puteți bucura de ea în orice perioadă a anului.  Pasta sau pateul de măsline poate fi făcută cu orice fel de măsline, dar este ideal să folosiți măsline kalamata. Sunt cele mai aromate și cele mai gustoase și se potrivesc perfect pentru un astfel de preparat. 

Rosti de cartofi - de post

Rețetele cu cartofi sunt foarte versatile, delicioase și bine-venite cu orice ocazie și la orice masă. Fie că le consumăm pe post de garnitură sau ca fel de mâncare în sine, de dulce sau de post, un lucru e sigur: nu ai cum să te saturi vreodată de cartofi. Rețeta pe care v-o propunem astăzi este una dintre cele mai simple și la îndemână. Aveți nevoie doar de cartofi, condimente și puțin ulei și, în cel mai scurt timp, veți obține un preparat delicios și simplu. 

Cea mai simplă salată de vinete (fără maioneză)

Există o mulțime de feluri de a face salată de vinete, cu sau fără maioneză, în stil românesc sau în stil arăbesc. Unele mai simple, altele mai complicate. Pentru că încă se mai găsesc vinete, astăzi ne-am gândit să vă propunem cea mai simplă rețetă de salată de vinete pe care o puteți face.  Salata de vinete fără maioneză este potrivită și în perioadele de post sau pentru vegetarieni. Este ușor de făcut și nu aveți nevoie decât de patru ingrediente. În plus, este gata foarte repede și poate fi savurată imediat. 

Pizza De Post Cu Ciuperci

Pt Aluat: 0.200 l ulei 0.200 l apa 0.600 Kg Faina Pt Compozitie: 1 Kg ciuperci champignon 2-3 cepe 2 rosii 50 g Ghimbir (eu am folosit fresh) 100 gr masline 150 gr porumb

Clătite americane de post - rețetă vegană

Clătitele americane (pancakes) de post sunt ușoare, foarte pufoase și sunt făcute cu câteva ingrediente simple pe care, cel mai probabil, le aveți deja prin bucătărie!

Salata De Legume Fierte Cu Maioneza De Post

Pentru aceasta salata am ales sa folosesc cateva buchetele de broccoli,cateva buchetele de conopida,cca 200 g fasole verde,cateva fire de patrunjel si marar sare piper maioneza de post dupa gust si putin morcov fiert pentru ornat. Maioneza de post poate fi pregatita cu succes in casa sau puteti sa o cumparati gata preparata din magazinele de specialitate.

Pate fals (de post)

Atunci când te gândești la pateu, primul lucru care își vine în minte este pateul clasic, de ficat. Dar acesta nu poate fi consumat în perioada postului, așa că trebuie să găsim alternative pentru toate gusturile.  Pateurile vegetale sunt o alegere nemaipomenită dacă le preparați acasă și nu optați pentru cele din comerț. O astfel de rețetă de pate ”fals”, adică de post, vă propunem și noi astăzi.