Rețete de post

Postul este perioada de care putem profita din plin pentru detoxifierea organismului. O perioadă de câteva săptămâni fără carne și produse de proveniență animală reprezintă un boost de energie pentru corp.

Rețetele de post sunt extrem de versatile și deloc plictisitoare, așa cum cred unii.Legumele, cerealele, frunzele și semințele pot fi combinate într-o mulțime de moduri pentru a găti un fel de mâncare de post.

Fie că alegeți un stil de viață pe termen lung sau o perioadă scurtă, rețetele de post vă pot convinge că și mâncarea fără carne poate fi extrem de gustoasă.

Vezi mai mult

Clătite americane de post - rețetă vegană

Clătitele americane (pancakes) de post sunt ușoare, foarte pufoase și sunt făcute cu câteva ingrediente simple pe care, cel mai probabil, le aveți deja prin bucătărie!

Chiftele de post în 7 rețete care îți lasă apă în gură

Chiftele de post prăjite, cu cartofi, cu dovlecei, sotate, coapte, fierte, la grătar sau gătite în sos de roșii - 7 rețete din care să alegeți cea mai bună variantă.

Maioneză de post - rețeta vegană de maioneză de casă

Rețeta de maioneză de post, vegană, groasă și cremoasă este un înlocuitor excelent pentru cea obișnuită. Poate fi folosită pentru sandvișuri, ca bază pentru dressinguri sau în salate.

Urzici la tigaie (sote) cu usturoi - delicioase în doar câteva minute

Urzici sote, trase la tigaie cu usturoi - o mâncare tradițională de primăvară, simplă, delicioasă și plină de vitamine, gata în doar câteva minute.

Clătite de post cu lapte de soia și fără gluten - rețetă vegană

Clătite de post cu lapte de soia și fără gluten vegane perfecte pentru un mic dejun dulce sau un desert delicios. Vorbim despre clătite din doar 5 ingrediente, fără ou și foarte ușoare.

Clătite de post în 12 rețete delicioase și ușor de făcut

Clătite de post fragede și pufoase, încât nici nu-țidai seama ca nu au lapte sau ouă.

Smântână de caju - smântână vegetală, de post

Smântâna de caju este cremă uimitoare, care nu conține lactate. Este perfectă pentru a fi adăugată în cereale și salate, folosită ca sos pentru paste, adăugată în supe sau pur și simplu pe post de cremă tartinabilă, pe o felie crocantă de pâine prăjită.

Clătite pufoase cu cacao - de post

Deserturile pot fi foarte ușor adaptate în perioada postului, pentru a ne bucura de aroma lor chiar dacă nu consumăm alimente de origine animală. Iar clătitele sunt unul dintre deserturile cel mai ușor de adaptat în această perioadă.

Bruschete cu sos Tapenade

Aperitivele rapide și ușoare sunt ideale atunci când aveți de preparat o masă pentru musafiri, pentru o petrecere sau pur și simplu aveți poftă de ceva bun și rapid. Un sos, o pastă sau un pate făcut la rece vă scoate întotdeauna din încurcătură.  Astăzi vă propunem o rețetă simplă de pastă Tapenade, un pate cremos de măsline cu capere și anșoa, originară din sudul Franței. Spre deosebire de pateul de măsline, clasic, ingredientul cheie din această rețetă în reprezintă caperele. Este o rețetă de post, iar pasta poate fi păstrată mai multe zile în frigider, într-un recipient închis. 

Maioneză de avocado (vegetală)

Atunci când vine vorba de maioneză, mulți se feresc de maioneza clasică, pentru că este greoaie pentru digestie și are multe calorii. Dacă vreți o alternativă la maioneza obișnuită, făcută din ouă și ulei, maioneza din avocado este alegerea ideală.

Bruschete cu roșii și busuioc

Bruschetele sunt genul acela de preparat pe care îl faci în câteva minute, la fel de repede cum îl savurezi. Sunt ideale atât ca gustare, cât și ca aperitiv și sunt sunt nemaipomenite vara, datorită gustului răcoritor.  Pe piață au început să apară roșiile românești, așa că este momentul perfect pentru o rețetă de bruschete, simplă și delicioasă. Este ideal să alegeți un sortiment de roșii care nu are foarte multă zeamă, cu pulpa densă.  Bruschetele sunt un preparat tipic italian, din categoria ”antipasti”, adică aperitiv. Chiar dacă este un preparat simplu, din câteva ingrediente, dacă ele sunt proaspete, din grădină sau din piață, veți avea o explozie de arome în farfurie.   

Supe și ciorbe de post: 16 rețete delicioase de ciorbe și supe de post

Ciorbele și supele sunt alegeri ideale pentru un prânz gustos și sănătos în perioada postului. Se fac ușor, din orice combinație de legume vă place și există o mulțime de rețete care să vă inspire.

Prăjituri de post: 20 de rețete delicioase de prăjituri de post

Vă puteți bucura de prăjituri delicioase chiar și în perioada postului. Prăjituri de post cu nucă, prăjituri de post cu mere sau cu gem, clătite de post, gogoși de post - toate pot fi preparate și gustate în această perioadă.

Ardei umpluți de post, cu sos de roșii și ciuperci

Ardeii umpluți sunt o mâncare foarte spornică, practică și ușor de făcut. În perioada postului, puteți face ardei umpluți fără carne, adaptați la gusturile și preferințele voastre. Ardeii umpluți de post sunt la fel de gustoși ca aceia umpluți cu carne, sunt foarte sănătoși și hrănitori și pot fi consumați și de cei care țin post, dar și de vegetarieni. Ardeii umpluți cu ciuperci se fac ușor, sunt gustoși și sunt o mâncare de care vă puteți bucura în această perioadă. 

Maioneză vegetală de casă - cea mai simplă și rapidă rețetă

Maioneza este un ingredient nelipsit din bucătărie, dacă ne gândim numai la salata de vinete, salata de boeuf, ouă umplute sau salată de țelină. Însă, dacă țineți post sau nu vă plac ouăle, sau pur și simplu vreți o variantă vegetariană pentru maionează, această rețetă este foarte potrivită. Maioneza vegetală sau maioneza de post se face foarte ușor, acasă, iar avantajul este că știți ce puneți în ea, spre deosebire de cea din comerț. Aveți nevoie doar de câteva ingrediente și, poate cel mai important, un mixer vertical.

Mancare de varza etiopiana

Sanatos si gustos, acest preparat este extrem de usor de facut.

6 trucuri ca să slăbești în perioada postului

Dacă este ținut corect, postul vă poate ajuta să pierdeți în greutate câteva kilograme, fără prea mare efort.

6 alimente pe care să le mănânci în post

Fie ca este Postul Paștelui sau Postul Crăciunului, avem câteva sugestii de alimente care nu ar trebui să-ți lipsească din alimentație.

Falafel Cu Sos Harissa

O reteta perfecta pentru vegetarieni, dar te poti bucura si tu de acest preparat, langa un sos picant.

Tocana Cu Fasole, Naut Si Dovleac

O reteta cu arome imbietoare, perfecta pentru Postul Pastelui.

Cuscus Cu Verdeata

Prepara acest cuscus pentru un pranz rapid si sanatos. Este gata in numai 20 de minute.

Pizza Verde, O Varianta Sanatoasa Plina De Legume

Pizza nu este cel mai sanatos fel de mancare, dar daca totusi nu te poti abtine, incearca aceasta varianta plina de legume.

Orez Basmati cu Fidea si Fructe Uscate-reteta libaneza

1 pahar orez basmati 1/2 pahar de fidea foarte subtire 1 pumn caju 1 pumn seminte de brad 1 pumn fistic 1 pumn alune 1 pumn migdale 1 legatura de patrunjel 2-3 linguri ulei de floarea soarelui

Penne colorate cu legume

(pentru 8 portii) 500 gr. penne tricolore (Barilla) 3 ardei gras galben 2 ardei gras verde 1 &ndash 2 ardei gras rosu 1 v&acircnata 500 gr. rosii 2 &ndash 3 fire ceapa verde 4 &ndash 5 graunti usturoi 2 dovlecei 6 linguri ulei masline 350 gr. mozzarella gourmet &frac12 legatura patrunjel verde &frac12 lingurita oregano uscat sau proaspat &frac12 lingurita busuioc uscat sau proaspat sare piper dupa gust optional parmezan ras (pentru servire)

Salata de cartofi cu masline

5-6 cartofi 1 ceapa 100 g masline sare piper ulei otet

Orez parsi

pentru 6 persoane: orez cu bobul lung o cana mare pregatim un morcov taiat in forma de betisoare de chibrit seminte de coriandru o lingurita fasole rosie fiarta in prealabil sau din conserva dar sa fie bine spalata 50 gr stafide uscate feliute de samburi de migdale

Omleta de tofu cu ciuperci (reteta vegana)

100 gr tofu 1 ciuperca mare o fir ceapa verde 1 lingurita ulei 1 lingurita curry sau boia sare si piper dupa gust

Pizza De Post

Blat - 1/2 pahar apa minerala - 1/2 pahar ulei - 1/2 pachet praf de copt - faina cat cuprinde astfel incat coca sa fie moale(nu e nevoie sa framanti e suficient cat se leaga cu lingura de lemn) - sare Compozitia: - 500g ciuperci - 2 cepe - 4 linguri ulei de masline - o cutie boabe de porumb - fasii de gogosar murat in otet - ardel proaspat daca avem la indemana - masline verzi si masline negre fara samburi - suc de rosii - margarina pentru uns tava - condimente

Mancare Rapida De Post

3 cartofi ueli 2 felii de paine ketchup

Salata cu avocado

2 rosii o ceapa un castravete proaspat un gogosar un avocado bine copt 2 linguri ulei de masline zeama de lamaie sare

Tocanita De Ciuperci Si Soia - De Post

(3-4 persoane) 2 cepe medii 1-2 morcovi razaliti 1 ardei rosu usturoi patrunjel 300-400 g ciuperci (Champignon) o punga medie de soia cubulete putin bulion ulei vegeta sare piper boia

Tort De Post

Blat de mere: 150g zahar/fructoza 400 ml apa 100 ml ulei 50-100g nuci macinate 4 mere rase 1 plic praf de copt faina cat cuprinde Pentru crema: 1 l lapte de soia 150 g zahar/fructoza 3 linguri amidon alimentar (sau faina daca vreti sa va iasa crema mai groasa) esenta de vanilie

Clătite vegan cu hriscă și sos de ciocolată

Pentru clatite: 150 grame de faina de hrisca 1/2 cana faina de orez 1 lingura faina de arorut 1 cana lapte de soia 1 si 1/2 cani de apa 1 lingurita extract de vanilie 1 lingura zahar 1 lingura de seminte de in Ulei de cocos Pentru sosul de ciocolata: 1/2 ceasca tahini 3 linguri de lapte de soia sau lapte de migdale 2 linguri de sirop de artar 1/2 cana de curmale 1/4 cana de cacao

Pizza De Post

Blatul: o ceasa faina de grau 50 mlapa 3 linguri ulei Maiaua: un plic drojdie o lingura faina o lingurita zahar o lingura apa sare piper Ingrediente: 200 g ciuperci de padure o jumatate cutie de porumb cateva batoane ardel rosu cateva rondele kapia verde 5-6 masline mari un castravete murat pasta de rosii sos iute

Salata de cruditati cu fasole boabe

2 rosii coapte 1 ardei gras 1 castravete cornison 2 ridichi 2 fire ceapa verde 5 linguri fasole boabe rosie fiarta o lingura ulei floarea soarelui sau masline un pic de zeama de lamaie sare si piper dupa gust condimente aromate

Sup~a ^in dovleac

1 dovleac mic 100 ml ulei de m~asline 1 ceap~a 4 c~atei de usturoi 2 cartofi 2 morcovi 1Lt si 200 ml ap~a sare si piper 1 leg~atur~a p~atrunjel,coriandru telin~a sau ce v~a place

fasolea mea batuta

-1/2 kg fasole alba cu bob de care vreti voi,eu prefer boabele mari -o radacina de telina cu diametrul cam de 3-4 cm taiata in 4 (cred ca se pot folosi si bete de telina,cred ca vreo 3-4,eu nu am folosit,pentru ca eu gasesc radacina de telina ),dar nu e necesar,asta e adaugirea mea la reteta de baza. -4-5 catei mari de usturoi, gust -1/4 cana ulei de floarea soarelui (cu masline nu am incercat,dar cred ca trebuie folosit mai putin,cam 50 ml,sub 1/4 cana ) -1/4 cana de zeama in care a fiert fasolea -4-5 catei de usturoi zdrobiti -2 cepe mari - sare -1/2 lg (lingurarita ) menta -!/4 lg anason sau chimion

Vinete cu masline

-2kg vinete -2 cepe mari -30 masline -1/2kg rosii -2 ardei grasi -50 ml ulei -o foaie dafin -frunze patrunjel telina marar -sare piper

Sarmalute dietetice cu ciuperci

1 varza proaspata 2 cutii ciuperci 1 ceapa 1 morcov mare telina 200 g orez 2linguri pasta de gogosari 1/2 l bulion facut in casa cimbru marar sare cu verdeturi piper proaspat macinat boia

Fasole cu sos de mustar

300 g fasole fiarta o ceapa o ingura sos iute o lingura mustar o lingura pasta de tomate sare piper 50 ml ulei

Salata de fasole uscata

Am folosit doi pumni de fasole,2 morcovi,o bucata de telina,3 castraveciori murati un gogosar acru ,o ceapa uscata(se poate folosi si ceapa rosie sau ceapa verde) 5 catei de usturoi, de la o lamaie sare piper cimbru dupa gust. Salata se poate amesteca cu maioneza (cu ou sau de post) sau doar cu ulei dupa gust. De aceasta data eu am ales sa o asezonez cu ulei de porumb.

Fasole verde cu ciuperci

1 borcan 820 g fasole verde 250 g ciuperci fierte 1 ceapa 4 catei usturoi 2 linguri pasta de gogosari sare piper 2 linguri sos de soia marar verde ulei

Salata De Conopida Cu Ceapa Rosie (de Post)

1 conopida de ~600-700 g 1 ceapa rosie 1 lamaie 5-6 catei de usturoi cateva fire de marar si patrunjel (verdeata uscata) 2-3 linguri ulei de masline 1 lingurita zahar sare piper

Tocanita de vinete cu ardei copti

2 cepe 7-8 ardei copti 2 vinete coapte 3 linguri pasta de tomate 5 linguri de ulei sare piper boabe 1 frunza de dafin

Mazare fara carne

500 g mazare congelata ceapa 1 ardei gras sau ardei congelat jum morcov 3-4 felii de telina marar dupa gust un varf de lingurita miere de albine sau zahar rosii pasta de tomate suc de rosii dupa gust 1-2 catei de usturoi sare piper cimbru dupa gust putin ulei de masline sau de care folositi apa fiarta sau zeama de legume

Salata de cartofi cu sfecla

3 cartofi 1 sfecla 1 legatura patrunjel 1 lingura ulei (eu am folosit de masline pentru ca-mi place cel mai mult) sare zeama de lamaie

Salata de cruditati - Bomba de vitamine

Morcov Telina Sfecla rosie Mar Lamaie (sucul) - optional

Spaghete cu sos de ciuperci

300 gr spaghete fara ou 400 gr ciuperci 200 ml sos de rosii 1 fir ceapa verde 1 fir usturoi verde&nbsp busuioc oregano sare piper

Tocanita de naut cu ciuperci si rosii

400 g naut Sun Food 300 g ciuperci taiate Sun Food 400 g rosii cuburi Sun Food 1 ceapa rosie 2 linguri ulei 1 lingurita chimen 1/2 ardei gras frunze patrunjel verde sare piper

Varza cu legume

o varza potrivita 2 morcovi mari 1 radacina pastarnac 2 cepe 2 fire ceapa verde 2 rosii coapte 1ardei verde/galben 1 lingurita sare 1/2 lingurita rasa piper 1 lingurita cimbru uscat 1 lingurita marar uscat 1/2 cana apa 2-3 linguri ulei