Smochinele în sarcină - beneficii și efecte adverse. Câte smochine pot consuma femeile însărcinate pe zi
Cum să slăbești dacă nu ai chef să ții dietă
  • Înveți să mănânci fără numărat calorii sau cântărit mâncare
  • Rezultate vizibile rapid, încă din primele zile
  • Tehnici de mindfulness pentru a combate mâncatul emoțional
  • Rutine zilnice simple pentru un metabolism accelerat
  • Șansa de a slăbi kg bune până la Paște

Smochinele au beneficii atât pentru sănătatea mamei, cât și în ceea ce privește dezvoltarea fătului.

Sarcina este o perioadă importantă și uneori plină de provocări, iar femeile trebuie să aibă grijă să mănânce sănătos și să includă în dieta lor legume, cereale integrale, fructe proaspete și fructe uscate. Aceste alimente sunt obligatorii, deoarece sunt pline de nutrienți necesari organismului și dezvoltării fătului. În acest articol, vom discuta despre un singur aliment - smochinele.

Valorile nutriționale ale smochinelor

O porție de 50 de grame de smochine crude conțin:

Indice glicemic - mediu

  • Calorii – 41 Kcal
  • Fibre – 2.32 g
  • Vitamina B6 – 0.08 mg
  • Potasiu – 116 mg
  • Mangneziu – 0.04 mg
  • Cupru – 0.1 mg
  • Proteine – 1.01 g
  • Carbohidrați – 8.14 g
  • Grăsimi – 0.19 g
  • Zahăr – 4.32 g

Câte smochine pot consuma femeile însărcinate pe zi

Smochinele sunt considerate a fi unul dintre cele mai sănătoase fructe, pentru că sunt bogate în nutrienți. Astfel, sunt recomandate în dieta femeilor însărcinate. Printre altele, consumul de smochine le poate ajuta să facă față grețurilor matinale ce pot apărea în special în primul trimestru, datorită conținutului de vitamina B6.

De asemenea, smochinele le pot ajuta pe femeile însărcinate să atingă valorile nutriționale necesare organismului în timpul sarcinii. În plus, sunt foarte gustoase, așa că oferă și stare de bine atunci când sunt consumate.

Totuși, la fel ca oricine, femeile însărcinate trebuie să consume smochinele cu moderație. Altfel, consumul excesiv poate duce la creșterea nivelului de zahăr din sânge. Medicii recomandă consumul a una până la trei smochine pe zi, ca gustare.

Beneficiile consumului de smochine în timpul sarcinii

Smochinele conțin numeroase minerale ce pot asigura o stare de sănătate bună a femeilor însărcinate, precum și o alimentație corespunzătoare a bebelușilor. Unul dintre beneficii este că aceste fructe pot ajuta la dezvoltarea creierului fătului, datorită conținutului lor de Omega-3 și acid folic.

De asemenea, consumul de smochine ajută la întărirea oaselor. Calciul din aceste fructe ajută la dezvoltarea oaselor, în cazul fătului, și la întărirea lor, în cazul mamei, atât în timpul sarcinii, cât și după naștere.

Totodată, smochinele le pot ajuta pe femeile însărcinate să-și mențină pofta de mâncare sub control. Derapajele către care tind multe dintre femeile însărcinate pot duce la probleme de sănătate, precum diabetul gestațional sau obezitatea. Smochinele ajută la prevenirea unei astfel de afecțiuni, datorită proprietăților sale alcaline, ce contribuie la controlul poftelor.

Un alt beneficiu al consumului de smochine este reducerea riscului de anemie la femeile însărcinate. În timpul sarcinii, deficitul de fier poate duce la lipsa aportului de oxigen pentru făt. Smochinele oferă un conținut adecvat de fier organismului. Aceste fructe sunt bogate și în vitamina C, despre care se știe că ajută la absorbția fierului în organism.

Mai mult, consumul de smochine poate îmbunătăți digestia. Datorită faptului că sunt bogate în fibre, acestea ajută la reglarea mișcărilor intestinale și la prevenirea constipației. În plus, probioticele existente în aceste fructe susțin bacteriile bune din intestin.

Consumul de smochine poate ajuta și la reglarea nivelului de zahăr din sânge, deoarece aceste fructe sunt o sursă bogată de potasiu. În plus, acestea au o cantitate mare de antioxidanți polifenoli ce ajută la prevenirea aterosclerozei.

Smochinele mai pot ajuta la echilibrarea nivelului de colesterol, deoarece conțin acizi grași Omega 3, Omega 6 și fitosterol, ce ajută la reducerea nivelului de colesterol. În plus, elementul pectină, prezent în smochine, ajută, de asemenea, la scăderea nivelului de colesterol din organism.

Nu în ultimul rând, smochinele sunt dulci, astfel că reprezintă o modalitate sănătoasă de a satisface nevoia de glucoză a femeilor însărcinate.

Posibile efecte secundare ale consumului de smochine în timpul sarcinii

Atenție! Consumul de smochine poate fi extrem de benefic pentru femeile însărcinate, dar doar dacă sunt consumate în cantități moderate. Consumul excesiv al acestui fruct poate duce la anumite efecte secundare în timpul sarcinii, cum ar fi:

  • Smochinele sunt cunoscute pentru a trata pigmentarea pielii cauzată în timpul sarcinii. Dar, în anumite cazuri, dacă o cantitate mare de psoraleni, conținuți în smochine, intră în organism, aceasta poate provoca o afecțiune a pielii numită fotodermatită.
  • Smochinele consumate în cantitate moderată pot ajuta la controlul tensiunii arteriale. Însă, dacă sunt consumate în exces, acestea au un efect opus. În acest caz, ele pot scădea nivelul de glucoză din sânge.
  • Reacțiile alergice sunt foarte imprevizibile și pot fi declanșate în orice moment. Chiar și în absența unui istoric de alergie la mamă, de multe ori, modificările hormonale din timpul sarcinii pot declanșa o reacție alergică la consumul de smochine.

Cum pot fi consumate smochinele în timpul sarcinii

Femeile însărcinate pot include smochinele în dieta lor în unul sau mai multe dintre următoarele moduri prezentate mai jos:

  • Smochine proaspete: Consumul unei smochine proaspete este cea mai bună opțiune. De asemenea, smochinele proaspete pot fi adăugate la o salată de fructe cu puțină smântână proaspătă.
  • Smochine uscate: Smochinele uscate sunt ușor de transportat. Pot fi puse câteva smochine uscate împreună cu alte fructe uscate într-un borcan și pot fi consumate atunci când apare pofta de o gustare bună.
  • Milkshake: Se adaugă o smochină proaspătă în blender cu două căni de lapte. Se adaugă un pic de esență de vanilie. Se amestecă toate ingredientele, iar milkshake-ul este gata în câteva minute. Acesta cel mai bun mod de a include smochinele în dieta femeilor însărcinate, în cazul celor cărora nu le place să le mănânce crude.
  • Smoothie de smochine: Se pun într-un blender o jumătate de banană și una sau două smochine cu o cană de iaurt și o linguriță de miere de albine. Se amestecă bine. În cazul în care este preferată o consistență mai lichidă, se adaugă mai mult lapte. Această rețetă oferă energie și poate fi pregătită la micul dejun.

Ce spun medicii

Smochinele nu doar că sunt delicioase, dar ajută la combaterea unora dintre problemele ce pot apărea în timpul sarcinii. Însă, înainte de a le include în dietă, este recomandat ca fiecare femeie însărcinată să întrebe un medic dacă să le consume sau nu.

Femeile însărcinate și toate celelalte persoane trebuie să țină cont de faptul că prea mult din orice fel de aliment poate fi dăunător pentru sănătate, iar smochinele nu fac excepție de la această regulă.