Retete cu pătrunjel

Castraveți murați în saramură pentru iarnă

Castraveții murați în saramură pot da o savoare deosebită meselor de prânz sau cină. Vezi ingredientele necesare și cum pregătești saramura.

Supă de cartofi cu carne de pui

Supa de cartofi și carne de pui este foarte hrănitoare și gustoasă. Vezi ingredientele și modul de preparare al acestei supe din Banat.

Salată de sfeclă roșie crudă - delicioasă și plină de vitamine

Salată de sfeclă roșie crudă are un gust bun și este plină de nutrienți. O puteți servi chiar și ca pe o garnitură este foarte sățioasă și se face în câteva minute.

Ouă Benedict. Cum le faci perfecte

Ouă Benedict perfecte. Învățați cum să le preparați pentru un brunch de weekend nemaipomenit. Brioșă englezească, prăjită și acoperită cu bacon, ouă poșate și sos Olandez.

Salata de sfeclă roșie cu usturoi

Salata de sfeclă roșie cu usturoi este o salată fresh, ușoară și foarte apetisantă, făcută cu ierburi proaspete, ceapă, oțet balsamic și ulei de măsline.

Salată grecească de vinete (Melitzanosalata). Cum se prepară și cu ce se servește

Salată grecească de vinete sau Melitzanosalata. Aceasta este cea mai simplă versiune, fără complicații, a rețetei tradiționale de salată de vinete grecească, cu doar trei pași foarte simpli de urmat.

Șalău la cuptor cu roșii și lămâie. Așa se prepară în restaurantele cu specific pescăresc

Șalău la cuptor cu un sos delicios de roșii, lămâie și muștar. Suplimentar mai puteți adăuga cartofi, diverse legume, smântână și ierburi aromatice.

Păstrăv la cuptor, simplu și ușor. Rețeta explicată pas cu pas

Alegeți să gătiți păstrăv la cuptor într-un mod simplu și ușor. Rețeta explicată pas cu pas, cu ingrediente simple pe care sigur le aveți prin casă.

Salată orientală cu hering afumat, o sursă excelentă de proteine

Salată orientală cu hering afumat - aroma heringului, sărat și afumat, este atenuată de bucățile de cartofi, dulci și cu o textură moale, totul îmbogățit de aroma acrișoară dată de lămâie.

Supă cu găluște - secretul pentru găluște pufoase

Aromată, gustoasă și parfumată cu pătrunjel proaspăt, supa cu găluște ne aduce aminte de mâncărurile pe care ni le făceau mama sau bunica, în copilărie.

Sos de maioneză cu iaurt, combinația ideală în sezonul cald. Cum să-l prepari și cu ce mâncăruri se potrivește cel mai bine

Sosul de maioneză cu iaurt este o rețetă foarte simplă, pe care o puteți realiza în mai puțin de 10 minute. Află cum îl prepari și cu ce mâncăruri se potrivește cel mai bine.

Musaca turcească cu vinete și carne, în sos de roșii. Rețeta explicată pas cu pas

Cum se prepară, pas cu pas, musaca turcească cu vinete și carne în sos de roșii, ce ingrediente ai nevoie + câteva trucuri pentru cea mai gustoasă musaca de vinete.

Ce este supa concentrată de vită. Cum se obține și de ce e bine să o ai tot timpul în frigider sau congelator

Supa concentrată de vită se obține din oase de vită și are o mulțime de beneficii. Află cum o prepari, la ce o folosești și ce nutrienți conține.

Cartofi dulci prăjiți - un deliciu savuros. Cea mai bună variantă de cartofi prăjiți

Cartofi dulci prăjiți în ulei de măsline cu boia dulce, pătrunjel și piper proaspăt măcinat.  O rețetă simplă, vegană, pentru o masă delicioasă și sățioasă.

Ciuperci la cuptor cu cașcaval, usturoi și pătrunjel

Ciuperci la cuptor cu cașcaval, usturoi și pătrunjel - o gustare delicioasă, rapidă și ușor de preparat. Rețeta de ciuperci la cuptor umplute cu cașcaval gata în doar 15 minute.

Ciulama de ciuperci cu smântână și usturoi

Ciulamaua de ciuperci cu smântână și usturoi se face foarte repede și simplu și poate fi servită pe post de garnitură sau ca fel de mâncare în sine.

Crap la cuptor pe pat de legume

Crap la cuptor cu legume este una dintre cele mai cunoscute și mai sănătoase rețete. Crapul gătit la cuptor este foarte gustos și cu puține calorii, ideal pentru întreaga familie.

Drob de porc - rețeta simplă

Drob de porc pentru cei care pur și simplu nu suportă mirosul sau carnea de miel. Rețeta de drob folosește carne de porc și, garantat, drobul va ieși la fel de gustos.

Friptură de miel la cuptor, cu usturoi și ierburi aromate

O friptură de miel la cuptor cu usturoi și ierburi aromate cu care nu aveți cum să dați greș. Condimentată în stil mediteranean, vă va garanta cea mai bună friptură de miel de fiecare dată.

Sarmale în foi de ștevie - sănătoase și delicioase

Rețeta de sarmale in foi de ștevie este mai usor de facut și necesită un timp de preparare mai scurt decât sarmalele clasice. Se pot face chiar și fără carne, pentru cei care țin post.

Drob de miel şi pasăre

O rețetă de drob și carne de pasăre cu organe de miel, ficat de pui, ceapă verde, usturoi, pătrunjel, mărar, ștevie, lobodă, ouă, unt și prapur de porc.

Merluciu prăjit cu usturoi și pătrunjel

Acest merluciu crocant, prăjit la tigaie este un preparat delicios și rapid, perfect pentru orice masă. Aflați cum să gătiți file de merluciu proaspăt sau congelat cu această metodă simplă. 

Ouă umplute cu maioneză - rețeta clasică

Ouăle umplute sunt întotdeauna preferatele la orice reuniune. Indiferent dacă sunt servite ca parte a mesei de Paște sau de revelion, ca aperitiv pentru o petrecere sau la o simplă întâlnire între prieteni, un lucru este sigur: ouăle umplute vor dispărea rapid de pe masă.

Supă cremă de ardei copți

Supa cremă de ardei copți este ideală mai ales în sezonul rece. Este plină de vitamine, se face extrem de simplu și are un gust bogat și cremos care vă va cuceri instantaneu.

Somon la cuptor – cea mai ușoară rețetă

Somon la cuptor, fraged, aromat și foarte ușor de făcut. Tot ce aveți nevoie sunt câteva bucăți de file de somon, plus un sos rapid de unt cu lămâie și verdeață.

Pilaf cu ciuperci și legume

Pilaful este una dintre cele mai populare mâncăruri cu orez din bucătăria românească. Îl puteți prepara simplu, cu legume, cu ciuperci etc. Este un fel de mâncare economic și potrivit pentru perioarele de post sau pentru cei care urmează un stil de viață vegetarian.  Astăzi vă propunem o rețetă ușoară de pilaf cu ciuperci și legume. Se face ușor și îl puteți servi pe post de garnitură sau ca fel de mâncare în sine. 

Aripioare de pui în stil marocan, cu sos de iaurt

Aripioarele de pui pot fi gătite într-o mulțime de feluri și sunt delicioase oricum, datorită cantității mari de grăsime pe care o conțin. Este drept că nu sunt tocmai prietenoase cu silueta, dar, dacă le combinăm cu salată sau cu un sos ușor, pot fi savurate fără probleme.  Astăzi vă propunem o rețetă simplă de aripioare în stil marocan, condimentate și rumenite la cuptor. Le puteți face și pe grătar și, de asemenea, puteți renunța la anumite condimente dacă nu vă plac. 

Salată de legume coapte

Dacă legumele proaspete pot avea un gust fad, atunci când sunt coapte, legumele eliberează o cantitate mare de zahăr și capătă cu totul altă savoare. De aceea, o salată de legume coapte sau o supă cremă de legume poate fi o alegere delicioasă și sănătoasă pentru o masă rapidă. Astăzi vă propunem o rețetă de salată de legume coapte, ușoară și rapidă. Puteți folosi orice fel de legume vă plac sau aveți prin frigider, doar să țineți cont cât de repede se gătesc. 

Shaorma sănătoasă cu ton și avocado

Atunci când te gândești la shaorma, te gândești la o combinație nesănătoasă de carne, cartofi și sosuri grele. Dar ce ați spune dacă v-am propune o variantă sănătoasă de shaorma, cu ton și avocado? Combinate cu morcov proaspăt și frunze de salată.

Salată cu pui și papaya

Orice salată poate fi transformată într-una atipică, dacă îi adăugăm un ingredient inedit. De exemplu, un fruct dulce sau acrișor poate fi elementul surpriză în orice salată banală, care să îi schimbe total gustul și să vă trimită cu gândul la un preparat exotic. 

Plăcintă englezească cu pește

Plăcinta englezească cu pește este o idee delicioasă de a introduce mai mult pește în alimentație. Spre deosebire de plăcintele pe care le știm noi, plăcinta englezească se face cu piure, nu cu aluat sau foaie de plăcintă. 

Sote de ciuperci - cea mai simplă rețetă

Sote de ciuperci este foarte ușor de făcut și nu are nevoie de multe ingrediente. În doar 15 minute ai o garnitură gustoasă și foarte aromată.

Supă de roșii cu găluște

Supa de roșii cu găluște este o combinație delicioasă între clasica ciorbă de roșii și supa de pasăre cu găluște. Se face foarte ușor, nu conține carne și este o idee nemaipomenită de prânz delicios și sănătos, mai ales pentru mesele copiilor.

Cartofi mov la cuptor, cu usturoi și pătrunjel

Cartofii mov sunt nu numai arătoși în farfurie, ci și plini de substanțe nutritive și potriviți pentru a fi incluși în alimentație, mai ales în meniul copiilor.

Chifteluțe indiene de ceapă

Chifteluțele indiene de ceapă, sau onion bhaji, sunt un aperitiv foarte simplu, delicios și de efect. Se fac foarte ușor și rapid, sunt de post și pot fi o alegere delicioasă pentru vegetarieni. O combinație savuroasă de ceapă cu panadă, prăjită în ulei, potrivită pentru orice masă și în orice combinație. Cu salată, cu sos, sau pur și simplu ca atare, sub formă de gustare. 

Sos Maître d Hôtel pentru friptură

Sosul Maître d'Hôtel este, pe cât de pompos sună, pe atât de simplu de preparat și delicios. Așa cum îi sugerează și numele, este un sos inspirat din bucătăria franceză și constă într-un amestec de unt cu pătrunjel, răcit, care se pune peste carne atunci când este gătită. Untul aromatizat se topește frumos și înnobilează orice bucată de friptură, oricât de uscată sau fadă ar fi. 

Cartofi zdrobiți cu unt și usturoi

Cartofii sunt o idee ieftină și la îndemână pentru a prepara o garnitură delicioasă și rapidă. Există atâtea de rețete cu cartofi, încât nu ai cum să te plictisești de ele sau să rămâi în pană de inspirație. Astăzi vă propunem o rețetă delicioasă de cartofi zdrobiți, aromatizați cu unt și usturoi, rumeniți la cuptor. Se potrivesc perfect alături de o bucată de carne sau simpli, cu o salată sau un sos. 

Tocană marocană de vinete

Tocănițele de legume sunt o alegere delicioasă pentru o masă sănătoasă și rapidă, preparată în casă. Fie că sunt rețete autentice sau inspirate din alte bucătării, tocănițele se pot servi ca atare sau le puteți alătura o carne.  Astăzi vă propuem o rețetă inspirată din bucătăria marocană, cu vinete și năut, delicioasă, sănătoasă și foarte ușor de făcut. 

Pui Marengo

Rețeta de pui Marengo este una foarte veche și datează aproximativ de la 1800. Se spune că a fost inventată de bucătarul lui Napoleon, după o bătălie. Conducătorului îi era foame și bucătarul a trebuit să inventeze rapid ceva, cu ingredientele pe care le avea la îndemână.  Rețeta a avut atât de mult succes încât a devenit celebră în Franța și mai apoi în toată lumea. Se face foarte ușor și este o idee excelentă pentru prânz sau cină.

Ciorbă de oase de porc

Ciorba de oase de porc este foarte gustoasă și sățioasă, mai ales iarna. O puteți acri cu borș sau cu zeamă de varză și savura pe post de prânz delicios. Secretul acesteia este să alegeți oase de porc ușor afumate, pentru că vor da un gust aparte ciorbei. De asemenea, o puteți face și dulce, dar este mai gustoasă atunci când o acriți cu borș sau cu zeamă de varză. 

Chifteluțe de miel cu mentă

Carnea de miel este foarte populară mai ales în bucătăria orientală. Se folosește sub toate formele și la o mulțime de preparate, mai ales cele cu carne tocată. Chiar dacă în bucătăria românească nu prea se folosește carne de miel decât de Paște, merită să încercați această rețetă. Astăzi vă propunem o rețetă delicioasă de chifteluțe cu mentă și condimente, delicioase și aromate. Puteți înlocui carnea de miel cu carne de vită sau amestec, dacă nu vă place. 

Mâncare de linte cu cârnați

În sezonul rece, organismul are nevoie de mai multe substanțe nutritive decât de obicei. De aceea, alimentele bogate în nutrienți, dar și proteinele și grăsimile de calitate trebuie să facă parte dintr-o dietă echilibrată.  Astăzi vă propunem o mâncare simplă și delicioasă cu linte și cârnați. Dacă vreți să preparați varianta vegetariană sau de post, puteți renunța la cârnați. 

Arancini - chifteluțe de orez cu bacon și mozzarella

Chifteluțele sunt un preparat care, în mod clasic, se face din carne tocată, dar poate fi preparat din orice vă place, inclusiv pește sau diverse legume. Chifteluțele de legume sunt mai ușoare pentru digestie, iar dacă conțin doar legume, pot fi preparate și savurate în perioada postului foarte bine.  Astăzi vă propunem o rețetă delicioasă de Arancini, adică chifteluțe în stil italian, făcute din orez cu bacon și mazăre și umplute cu mozzarella. Sunt delicioase și ușor de făcut și le puteți prepara oricând pentru o cină sau un prânz în familie, iar copiii le vor adora. 

Supă cremă de ciuperci - rețeta lui Jamie Oliver

Atunci când vine vorba despre supe și ciorbe, există o mulțime de modalități de a le prepara, în funcție de specificul rețetei, gusturile proprii și, bineînțeles, ingredientele pe care le aveți la îndemână. Supele cremă sunt foarte versatile din acest punct de vedere, pentru că le puteți face din orice legume, chiar și amestec, cu orice condimente vă plac, de dulce sau de post. Astăzi vă propunem o rețetă de supă cremă de ciuperci și nu orice fel de rețetă, ci rețeta renumitului bucătar Jamie Oliver. Aveți nevoie de un mix de ciuperci, pe care le găsiți în orice supermarket. 

Fajitas cu halloumi

Halloumi este o alternativă excelentă pentru a înlocui carnea în diverse preparate și a le face vegetariene. Burgerii, de exemplu, sau fajitas pot fi făcuți la fel de bine cu brânză în loc de carne de vită sau pui. Rețeta pe care v-o propunem astăzi este una super simplă și sănătoasă. Fajitas cu halloumi se fac ușor, rapid și sunt o alegere excelentă pentru o masă savuroasă și rapidă. 

Supă marocană de linte cu cartof dulce

Atunci când v-ați săturat de supele și ciorbele clasice din bucătăria românească, vă puteți inspira oricând din bucătăriile internaționale, unde găsiți o mulțime de rețete delicioase de supe și ciorbe, cu sau fără carne.  Supa pe care v-o propunem astăzi este una de origine marocană, aromată, condimentată și parfumată. Este o sursă excelentă de proteine și substanțe nutritive, datorită lintei și cartofului dulce. De asemenea, este o alegere excelentă pentru prânz și pentru vegetarieni sau cei care țin post. 

File de somon pane

Peștele nu trebuie să lipsească dintr-o alimentație sănătoasă și echilibrată. 1-2 porții de pește pe săptămână vă asigură necesarul de omega 3 și omega 6 și reprezintă o alegere sănătoasă pentru prânz sau cină, pentru întreaga familie. Puteți alege să preparați peștele la grătar, la cuptor, la abur sau pe grill și este de evitat prăjirea lui. Astăzi vă propunem o rețetă de pește pane, făcut la cuptor. Puteți înlocui somonul cu orice fel de pește, cum ar fi șalău, păstrăv, macrou, cod etc. 

Salată rapidă de ciuperci

Ciupercile sunt o sursă excelentă de proteine vegetale și nu trebuie să lipsească din alimentație, mai ales dacă sunteți vegetarieni sau țineți post. Există o mulțime de rețete cu ciuperci, care mai de care mai delicioase. Dar ciupercile sunt bune și în stare crudă, integrate în salată, fără să fie preparate termic. Astăzi vă prezentăm o salata super simplă și rapidă cu ciuperci. Secretul constă în faptul că dressingul le va înmuia și vor deveni fragede, fără să aibă acea textură neprietenoasă atunci când le mâncați. 

Briam - mâncare grecească de legume (de post)

O tocăniță sau o mâncare de legume este oricând o alegere delicioasă și sănătoasă, fie că sunteți vegetarieni, țineți post sau pur și simplu vreți ceva fără carne. Există o mulțime de rețete pe bază de legume, delicioase și rapide. De la o banală tocăniță de cartofi, până la preparate mai elaborate.  Astăzi vă propunem o mâncare de legume inspirată din bucătăria grecească. Se face la cuptor, extrem de simplu, și este foarte potrivită și pentru perioada postului. Puteți adăuga orice alte legume vă plac, cum ar fi ardei, broccoli sau ciuperci. 

Imam Bayaldi - vinete umplute cu legume (de post)

Mâncarea turcească ocupă un loc aparte în bucătăria internațională. Fie că are sau nu carne, există o mulțime de preparate turcești care au ajuns și în bucătăriile noastre. Iar astăzi vă propunem o rețetă cu tradiție și cu o poveste interesantă.  Imam Bayaldi se poate traduce prin ”imamul a leșinat” și face referire la cât de gustos este acest preparat. Este un fel de mâncare doar din legume, fără carne, care poate fi servit ca atare sau cu orez. Sigur că există și varianta de vinete umplute cu carne, dar aceea este altă poveste. Imam Bayandi este un preparat potrivit și în perioada postului, dar și pentru vegetarieni.